en el
Σύνδεση Χρήστη
Όνομα Χρήστη

Κωδικός

Οργάνωση Μαθημάτων

Τα μαθήματα του προγράμματος σπουδών του Τμήματος Βρεφονηπιοκομίας διακρίνονται σε:

  • Υποχρεωτικά μαθήματα (Υ),
    τα οποία πρέπει να παρακολουθήσουν υποχρεωτικά όλοι οι φοιτητές/τριες του Τμήματος.
  • Κατ’ επιλογήν υποχρεωτικά μαθήματα (Ε.Υ.),
    είναι τα μαθήματα που επιλέγονται από τους φοιτητές/τριες από πίνακα περισσοτέρων μαθημάτων
  • Προαιρετικά μαθήματα (Π)

Στα βασικά γνωστικά αντικείμενα του Τμήματος περιλαμβάνονται:    

1. Μαθήματα γενικής υποδομής από τις επιστήμες της Παιδαγωγικής, της Ψυχολογίας και της Ιατρικής, όπως Εισαγωγή στις επιστήμες της αγωγής, Εισαγωγή στην Ψυχολογία, Στατιστική, Εισαγωγή στην Κοινωνιολογία, Προσχολική αγωγή και ηλεκτρονικοί υπολογιστές, Νεοελληνική Γλώσσα, Περιβαλλοντική Αγωγή, Αισθητική αγωγή-Ιστορία τέχνης, Αγωγή Υγείας και Στοιχεία Ανατομίας-Φυσιολογίας

2. Μαθήματα ειδικής υποδομής, τα οποία παρέχουν βασικές γνώσεις σχετικές με το αντικείμενο της ειδικότητας των Βρεφονηπιοκόμων, όπως Σύγχρονες τάσεις Προσχολικής Παιδαγωγικής, Συγκριτική Παιδαγωγική, Κλινική Ψυχολογία, Κοινωνική Ψυχολογία, Εισαγωγή στην Παιδική Λογοτεχνία, Παιδιατρική, Εξελικτική Παιδιατρική,  Βρεφονηπιοκομία, Εξελικτική Ψυχολογία βρεφικής και νηπιακής ηλικίας, Προσχολική Παιδαγωγική, Μεθοδολογία έρευνας, Παιδαγωγική Ψυχολογία, Κοινωνική Ψυχολογία, Θεωρία και μεθοδολογία δραστηριοτήτων προσχολικής αγωγής, Στοιχεία Κοινωνιολογίας της Παιδείας και Κοινωνική Πρόνοια.

3. Μαθήματα ειδικότητας που προσφέρουν τις απαραίτητες γνώσεις για την πρακτική εφαρμογή του επαγγέλματος, όπως Βρεφονηπιοκομία, Μουσικοπαιδαγωγική, Εικαστικά, Μουσικοκινητική αγωγή, Κουκλοθέατρο, Θεατρικό παιχνίδι, Παιδαγωγικό υλικό, Παιδική Λογοτεχνία, Ειδική Αγωγή, Συμβουλευτική Ψυχολογία και Νευροφυσιολογία

4. Μαθήματα διοίκησης, διαχείρισης, νομοθεσίας και ανθρωπιστικών σπουδών που είναι απαραίτητα για την οργάνωση και τη διοίκηση των χώρων εργασίας που σχετίζονται με την ειδικότητα, όπως Οργάνωση και Διοίκηση Βρεφονηπιακών Σταθμών, Στοιχεία οικονομίας και διαχείρησης Παιδικών Σταθμών, Στοιχεία Δικαίου και Νομοθεσίας και Διαπολιτισμική αγωγή.

Το πρόγραμμα δομείται με βάση το φόρτο εργασίας του/της φοιτητή/τριας σε κάθε εξάμηνο, ενώ υπάρχουν διδακτικές μονάδες ECTS σε όλα τα εξάμηνα και μαθήματα για την αξιολόγηση των φοιτητών/τριών σε διεθνές επίπεδο.

Ένα μάθημα μπορεί να είναι Θεωρητικό ή Μικτό (να περιλαμβάνει δηλαδή και θεωρητικό και εργαστηριακό μέρος).

Στα θεωρητικά μαθήματα παρουσιάζεται μια ευρεία περιοχή ενός γνωστικού αντικειμένου και το σχετικό με αυτήν προβληματισμό. Στο εργαστηριακό μέρος των μικτών μαθημάτων, οι φοιτητές/τριες κάτω από την επίβλεψη και την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού προσωπικού εκπαιδεύονται κατά μικρές ομάδες στην εφαρμογή θεωρητικών, επαγγελματικών ή τεχνολογικών μεθόδων, το χειρισμό τεχνικών συστημάτων, τον εθισμό στην ομαδική εργασία, τη σύνταξη περιγραφικών εκθέσεων κ.λ.π. ώστε ν αποκτούν τις κατάλληλες δεξιότητες. Στα εργαστηριακά μαθήματα οι φοιτητές/τριες κάθε εξαμήνου χωρίζονται σε ολιγομελή τμήματα είκοσι περίπου ατόμων.

ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης - Τμήμα Προσχολικής Αγωγής (2015)Πάνω
 



 
Υλοποίηση: Χατζηϊωάννου Κωνσταντίνος