en el
Σύνδεση Χρήστη
Όνομα Χρήστη

Κωδικός

Πίνακας Μαθημάτων (Προσθήκη)


# Πρ Μάθημα ΔΜ Ω(Θ) Ω(Ε) Κατηγορία
10101-2          - Βρεφοκομία (ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ) 6 2 3 Υποχρεωτικό
10201          - Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής (ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ) 6 3 - Υποχρεωτικό
10301          - Εισαγωγή στη Ψυχολογία (ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ) 6 3 - Υποχρεωτικό
10401          - Προσχολική Παιδαγωγική (ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ) 6 3 - Υποχρεωτικό
10501-2          - Ψηφιακή Παιδαγωγική (ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ) 6 2 3 Υποχρεωτικό
Σύνολο : 30 13 6  

Αντικείμενο - Στόχοι
Σκοπός του μαθήματος είναι η παροχή γνώσεων σχετικά με το γνωστικό αντικείμενο, τις βασικές έννοιες και την ιστορική εξέλιξη της Προσχολικής Αγωγής μέσα από τις κυριότερες Παιδαγωγικές αρχές των μεγάλων Παιδαγωγών.
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση:
1. Να έχει γνώσεις για την Προσχολική Παιδαγωγική ως επιστήμη: έννοια, αντικείμενο και σχέση με άλλες επιστήμες
2. Να κατανοεί την εξέλιξη της Προσχολικής Παιδαγωγικής στα πλαίσια των παιδαγωγικών αρχών των κυριότερων παιδαγωγών
3. Να γνωρίζει τις αλληλεπιδράσεις των Παιδαγωγικών και Κοινωνιολογικών επιδράσεων στην διαμόρφωση των παιδαγωγικών συστημάτων προσχολικής αγωγής
4. Να γνωρίζει και να αξιολογεί την εξέλιξη της Π.Α. στην Ελλάδα μέχρι σήμερα.

Διδακτέα Ύλη
• Εισαγωγή στην επιστήμη της Προσχολικής Παιδαγωγικής
• Ιστορική εξέλιξη της Προσχολικής Παιδαγωγικής και η εκπαίδευση των παιδαγωγών προσχολικής ηλικίας
• Συστήματα-Μοντέλα Προσχολικής Αγωγής
• Ο ρόλος του παιδαγωγού προσχολικής ηλικίας
• Μορφές προσχολικής αγωγής και ελληνική πραγματικότητα

Βιβλιογραφία
• Houssay, J.(2000). Δεκαπέντε παιδαγωγοί. Σταθμοί στην ιστορία της παιδαγωγικής σκέψης. Αθήνα: Μεταίχμιο
• Roopnarine L.J. & Jonson E.J. (2005). Ποιοτικά Προγράμματα Προσχολικής Εκπαίδευσης. Επιμέλεια –Εισαγωγή: Κουτσουβάνου Ε. & Χρυσαφιδης Κ. Αθήνα: Παπαζήση
• Bredekamp S.&Copple C. (2000). Kαινοτομίες στην προσχολική εκπαίδευση: Αναπτυξιακάκατάλληλες πρακτικές στα προσχολικά προγράμματα. Εισαγωγή-Επιμέλεια:Ντολιοπούλου Ε. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα
• Ντολιοπούλου Έλση, (2012). Σύγχρονα προγράμματα για παιδιά προσχολικής ηλικίας. Αθήνα: Τυπωθήτω
• Ντολιοπούλου Έλση, (2012). Σύγχρονες τάσεις της προσχολικής αγωγής. Αθήνα: Τυπωθήτω
• Ντολιοπούλου Έλση, (2003). Το ολοήμερο νηπιαγωγείο στην Ελλάδα και σε 12 άλλες χώρες. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα
• Παπαθανασίου Αντ., (2000). Προγράμματα και δραστηριότητες στους κρατικούς παιδικούς σταθμούς. Αθήνα: Τυπωθήτω
• Πετρογιάννης Κ. – Melhuish E., (2001). Προσχολική ηλικία: Φροντίδα - Αγωγή – Ανάπτυξη. Αθήνα: Καστανιώτη
• Φράγκου, Χ., (2000). Ψυχοπαιδαγωγική: Θέματα Παιδαγωγικής, Ψυχολογίας, Παιδείας, Διδακτικής και Μάθησης. Αθήνα : Gutenberg, Παιδαγωγική Σειρά.
Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
• Εuropean Early Childhood Education Research Journal
• Early childhood Education Journal
• Journal of early childhood teacher education
• Journal of early childhood teacher education and development
• Journal of Early Childhood Research
• International Journal of Early Childhood
• Early Childhood Connections
• Early Childhood Research Quarterly



ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης - Τμήμα Προσχολικής Αγωγής (2015)Πάνω
 



 
Υλοποίηση: Χατζηϊωάννου Κωνσταντίνος