en el
Σύνδεση Χρήστη
Όνομα Χρήστη

Κωδικός

 Ζαχοπούλου Ευρυδίκη

Βαθμίδα: Καθηγητής
Γνωστικό Αντικείμενο: Μουσικοκινητική Αγωγή
Email: em
Τηλέφωνα Εργασίας: +30 2310 013528

Προφίλ
Η Ευρυδίκη Ζαχοπούλου είναι απόφοιτος του Τ.Ε.Φ.Α.Α. του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Κατέχει Μεταπτυχιακό Τίτλο MSc στην Προπονητική από το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, και Διδακτορικό Δίπλωμα στη Μουσικοκινητική Αγωγή από το ίδιο Πανεπιστήμιο. Είναι Καθηγήτρια στο Τμήμα Προσχολικής Αγωγής, της Σχολής Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας του ΑΤΕΙ Θεσ/νίκης, με γνωστικό αντικείμενο ΄Μουσικοκινητική Αγωγή’. Διδάσκει στο Τμήμα Προσχολικής Αγωγής από το 2003, οπότε και εκλέχτηκε σε θέση Αναπληρωτή Καθηγητή. Ξεκίνησε την ακαδημαϊκή της σταδιοδρομία στο Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού, του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, στο οποίο δίδαξε ως Λέκτορας από το 1999 έως το 2003. Έχει δημοσιεύει περισσότερες από 45 ερευνητικές εργασίες σε διεθνή περιοδικά, και περισσότερες από 80 παρουσιάσεις σε Συνέδρια. Οι αναφορές στο έργο της είναι πάνω από 440, ενώ ο δείκτης h-index είναι 13.

Διδασκόμενα Μαθήματα

Μεταπτυχιακά Μαθήματα
'Φυσική Αγωγή στη Νηπιακή Ηλικία', στην κατεύθυνση 'Σχολική Φυσική Αγωγή', του Διατμηματικού Μεταπτυχιακού Προγράμματος 'Αθλητική Απόδοση & Υγεία', των Τμημάτων Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού των: Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσ/νίκης, Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης.
'Μουσική και Ρυθμός στη Φυσική Αγωγή' στο Διατμηματικό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα 'Άσκηση και Ποιότητα Ζωής', των Τμημάτων Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού των: Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης.

Ερευνητικά Ενδιαφέροντα
  • Επαγγελματική ανάπτυξη παιδαγωγών προσχολικής αγωγής
  • Μελέτη της εφαρμογής παρεμβατικών προγραμμάτων φυσικής αγωγής σε παιδιά προσχολικής ηλικίας και η επίδραση τους στην ανάπτυξη των παιδιών
  • Δημιουργικότητα στην διδασκαλία και το δημιουργικό παιδί
  • Αξιολόγηση της ποιότητας της παρεχόμενης προσχολικής αγωγής

Δημοσιεύσεις
  • Grammatikopoulos, V, Gregoriadis, A., Tsigilis, . & Zahopoulou, E. (2017). Evaluating quality in early childhood education in relation with children outcomes in Greek context. Early Child Development and Care . DOI: 10.1080/03004430.2017.1289192

  • Kouli, O., Grammatikopoulos, V., Gregoriadis, A. & Zachopoulou, E. (2015). Measuring the quality of Movement-Play Scale in Greek Early Childhood Education settings. Journal of Physical Activity, Nutrition and Rehabilitation, PANR e-ISSN: 2421-78241, 1 - 13.

  • Grammatikopoulos, V., Gregoriadis, A., Tsigilis, N. & Zachopoulou, E. (2014). Parental conceptions of quality in Greek early childhood education. European Early Childhood Education Research Journal, 22 (1), 134 - 148.

  • Grammatikopoulos, V., Gregoriadis, A. & Zachopoulou, E. (2013). Evaluating an early childhood educators’ training in six European countries. The International Journal for Innovation and Quality in Learning, 2, 15 – 21.

  • Gregoriadis, A., Grammatikopoulos, V. & Zachopoulou, E. (2013). Evaluating Preschoolers’ Social Skills: The Impact of a Physical Education Program from the Parents’ Perspective. International Journal of Humanities and Social Sciences, 3 (10), 40 – 51.

  • Tsangaridou, Ν., Zachopoulou, Ε., Liukkonen, J., Gråstén, A. & Kokkonen, M. (2013). Developing Preschoolers’ Social Skills through Cross-Cultural Physical Education Intervention. Early Child Development and Care, DOI: 10.1080/03004430.2013.865616

  • Natsiopoulou, T., Vidali-Laloumi, E., Zachopoulou, E., Trevlas, E. & Research Group of Archimedes Project (2010). Αn Innovative Preschool Health Education Program. Health Science Journal, 4 (2), 110-117, www.hsj.gr.

  • Zachopoulou, Ε., Makri, Α. & Pollatou, Ε. (2009). Evaluation of children’s creativity: Psychometric properties of the Torrance’s test “Thinking Creatively in Action and Movement”. Early Child development and Care, 179(3), 317-328

  • Grammatikopoulos, V., Konstantinidou, E., Tsigilis, N., Zachopoulou, E., Tsangaridou, N & Liukkonen, J. (2008). Evaluating preschool children knowledge about healthy lifestyle: Preliminary examination of the healthy lifestyle evaluation instrument. Educational Research & Review, 3 (11), 351- 352.

  • Grammatikopoulos, V., Zachopoulou, E., Tsangaridou, N., Liukkonen, J. & Pickup, I. (2008). Applying a mixed method design to evaluate training seminars within an early childhood education project. Evaluation & Research in Education, 21 (1), 4-17.

  • Zachopoulou, E., Trevlas, E., Konstadinidou, E. & Archimedes Project Research Group (2006). The design and implementation of a physical education program to promote children’s creativity in the early years. International Journal of Early Years Education, 14 (3), 279-294.

  • Likesas, G. & Zachopoulou, E. (2006). Music and movement education as a form of motivation in teaching greek traditional dances. Perceptual and Motor Skills, 102, 552-562.

  • Deli, E., Bakle, I. & Zachopoulou, E. (2006). Implementing intervention movement programs for kindergarten children, Journal of Early Childhood Research, 4(1), 5-18.

  • Zachopoulou, E. & Makri, A. (2005). A developmental perspective of divergent movement ability in early young children, Early Child development and Care, 175 (1), 85-95.

  • Vernadakis, N., Avgerinos, A., Tsitskari, E. & Zachopoulou, E. (2005). The use of the computer assisted instruction in preschool education: Making teaching meaningful. Early Childhood Education Journal, 33 (2), 99-104.

  • Zachopoulou, E., Tsapakidou, A. & Derri, V. (2004) The effect of a developmentally appropriate music and movement program on motor performance. Early Childhood Research Quarterly, 19, 631-642.


Παρουσιάσεις
  • Zachopoulou, E., Gregoriadis, A., Grammatikopoulos, V. & Tsigilis, N. (2015). Evaluating Children’s Motor Creativity in the Greek Early Childhood Education System. Second 21st Century Academic Forum – Conference at Harvard, Boston, MA, USA, March 8-10.

  • Gregoriadis, A., Zachopoulou, E. & Grammatikopoulos, V. (2015). Using ECERS-R to examine the quality of Greek ECE environments: Results from Early-Q THALES project. 16th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction, Limassol, Cyprus, August 25-29.

  • Grammatikopoulos, V., Gregoriadis, A., Zachopoulou, E. & Behring, E. (2015). Examining the Relation between Greek Early Childhood Education Quality and Young Children’s Mathematical Competence. Second 21st Century Academic Forum – Conference at Harvard, Boston, MA, USA, March 8-10.

  • Gregoriadis, A., Zachopoulou, E. & Glueer, M. (2015). Examining the association between classroom-level interactions and the quality of teacher-child relationships. 25th EECERA Conference (European Early Childhood Education Research Association), Barcelona, Spain, September 7-10.

  • Zachopoulou, E., Kouli, O. & Tsigilis, N. (2014). Using “Movement-Play” scale in early childhood education in Greece. 24th EECERA Conference (European Early Childhood Education Research Association), Crete, Greece, September 7-10.

  • Grammatikopoulos, V., Zachopoulou, E., Glueer, M. & Bhering, E. (2014). The Early-Q project training in the Environment Rating Scales. BERA (British Educational Research Association) Annual Conference 2014, London, UK, September 23 - 25

  • Gregoriadis, A. Zachopoulou, E., Grammatikopoulos, V. (2013). Early Change: Promoting the Professional Development of Early Childhood Educators. LINQ 2013: Learning Innovations and Quality - The Future of Digital Resources, Rome, Italy, May 16 – 18.

  • Grammatikopoulos, V., Gregoriadis, A., Zachopoulou, E. (2013). Evaluation of educators’ professional development: Implementation of the four-level model approach. 1st International Symposium: Education and Teacher Education Worldwide – Current reforms, problems and challenges, Rethimno, Grete, Greece, May 28 – 30.

  • Pessanha, M., Barros, S., Zachopoulou, E., Grammatikopoulos, V., Gregoriadis, A., Leal, T. & Gamelas, A.M. (2013). Promoting the Professsional Development of Early Childhood Educators: preliminary results. 1st Joaquim Bairrao Symposium ‘Transatlantic Trends in Childhood Intervention’, Porto, Portugal, July 8 – 9.

  • Zachopoulou, E., Grammatikopoulos, V., Gregoriadis, A., Gamelas, A.M., Leal, T., Pessanha, M., Barros, S., Liukkonen, J., Loizou, E., Henriksen, C., Sanders Olesen, L., Ciolan, L. (2013). Comparing aspects of the process quality in six European early childhood educational settings. 6th International Conference of Education, Research and Innovation, Seville, Spain, November 18 -20.

  • A. Gregoriadis, V. Grammatikopoulous, E. Zachopoulos, A. Gamelas, T. Leal, M. Pessanha, S. Barros, C. Henriksen, L. Olesen, L. Liukkonen, J. Loizou, L. Ciolan (2013). Early Change Project: Examining the quality of program structure and activities from six European countries. International Early Childhood Environment Rating Scale Annual Meeting 2013, Porto, Portugal, October 14 – 15.

  • Gregoriadis, A., Loizou, E., Grammatikopoulos, V. & Zachopoulou, E. (2012). Comparing Early Childhood Education Systems in Six European Countries. 22nd EECERA Conference (European Early Childhood Education Research Association, Porto, Portugal, August 29 – September 1.

  • Zachopoulou, E., Grammatikopoulos, V. & Gregoriadis, A. (2012), ‘Early Change’ Project: Promoting the Professional Development of Early Childhood Educators. 22nd EECERA Conference (European Early Childhood Education Research Association, Porto, Portugal, August 29 – September 1.

  • Gregoriadis, A., Zachopoulou, E. & Konstantinidou, E. (2011). Early childhood educators’ perceptions of creativity in education. OMEP European Conference 2011 – Perspectives on creativity and learning in Early Childhood, Nicosia, Cyprus, May 6-8, 120-128.

  • Zachopoulou, E., Gregoriadis. A., Grammatikopoulos, V. & Tsigilis, N. (2011). Parents’ quality assessments of their children’s early childhood classrooms. 14th ECERS International Workshop (Network Meeting), University of Oxford, Department of Education, UK, May 19-20.

  • Zachopoulou, E., Grammatikopoulos, V., Gregoriadis, A. & Tsangaridou, N. (2010). Enhancing preschoolers’ daily routine with extra curriculum activities (ESPEC): the parents’ perspective. OMEP XXVI World Congress, Göteborg, Sweden, August 11-13.

  • Gregoriadis, A., Tsangaridou, N., Zachopoulou, E. & Grammatikopoulos, V. (2010). Improving young children’s social skills through the implementation of a physical education program: the parents’ perspective. OMEP XXVI World Congress, Göteborg, Sweden, August 11-13.

  • Zachopoulou, E., Grammatikopoulos, V., Tsigilis, N. & Konstantinidou, E. (2010). Evaluation of the early childhood education in Greece. 13th ECERS International Network Meeting, Hinitsa Bay Hotel, Porto-Heli, May 30th- June 1st

  • Zachopoulou, E., Kouli, O. & Grammatikopoulos, V. (2009). The effect of movement programs on the intrinsic motivation of preschool aged children. 12th ISSP World Congress of Sport Psychology, Marrakesh, Morocco, June 17- 21.

  • Tsangaridou, N,, Zachopoulou, E., Pickup, I. & Liukkonen, J. (2007). Social skills in preschool aged children & how PE could affect them. 12th European Congress of Sport Psychology – Sport and Exercise Psychology: Bridges between disciplines and cultures, Athos Palace, Chalkidiki, Greece, September 4 – 9.

  • Liukkonen, J., Zachopoulou, E. & Tsangaridou, N. (2007). How realistically do parents evaluate their preschool children’s socioemotional skills? 12th European Congress of Sport Psychology – Sport and Exercise Psychology: Bridges between disciplines and cultures, Athos Palace, Chalkidiki, Greece, September 4 – 9.

  • Zachopoulou, E. & Matsouka, O. (2007). Teaching healthy issues for preschoolers through movement activities. 3rd International Congress: People, sport and Health, Saint-Petersburg, Russia, April 19 – 21.

  • Zachopoulou, E. (2007). Do movements activities and games facilitate creative thinking? 17th EECERA Annual Conference - Exploring Vygotsky’s Ideas: Crossing borders, Prague, Czech Republic, August 29 – September 1.

  • Zachopoulou, E., Deli, E., Timpa, E. & Trevlas (2007). Parents’ opinions about the impact of a Physical Education Programme on their children’s healthy behaviour. 17th EECERA Annual Conference - Exploring Vygotsky’s Ideas: Crossing borders, Prague, Czech Republic, August 29 – September 1.

  • Zachopoulou, E., Konstantinidou, E. & Kioumourtzoglou, E. (2006). The effect of verbal instruction on preschool children’s motor creativity. BERA (British Educational Research Association): Annual Conference 2006, Warwick University, United Kingdom, September 6-9.

  • Zachopoulou, E., Liukkonen, J., Tsangaridou, N. & Pickup, I. (2006). Knowledge of healthy behavior in preschool aged children in five European countries. 16th Annual Conference on Quality in Early Childhood Education - EECERA, Reykjavik, Iceland, August 30 – September 2.

  • Zachopoulou, E., Konstantinidou, E., Trevlas, E. & Deli, E. (2006). ‘Early Steps’ Physical Education Curriculum : a behavioral-health curriculum for preschool aged children. 16th Annual Conference on Quality in Early Childhood Education - EECERA, Reykjavik, Iceland, August 30 – September 2.

  • Liukkonen, J., Iivonen, S., Zachopoulou, E., Tsangaridou, N. & Pickup, I. (2006). How realistically do parents evaluate their preschool children’s health behaviour and physical activity? AIESEP 2005 World Congress – The Role of Physical Education and Sport in Promoting Physical Activity and Health, Jyvaskyla, Finland, July 5-8.

  • Zachopoulou, E. (2005). An Intervention Movement Programme to Promote Creativity in Prechool Aged Children. 15th Annual Conference on Quality in Early Childhood Education - EECERA, Dublin, Ireland, August 31 – September 3.


Βιβλία
  • Grammatikopoulos, V., Gregoriadis, A. & Zachopoulou, E. (2015). Evaluation of early childhood education environments and professional development: Current practices and implication. In O. Saracho (Eds), Contemporary Perspectives on Research in Educational Assessment and Evaluation in Early Childhood Education . Charlotte, NC: Information Age Publishing, pp. 153 – 169.

  • Gregoriadis, A., Zachopoulou, E., Grammatikopoulos, V., Liukkonen, J., Leal, T., Gamelas, A., Pessanha, M., Barros, S., Loizou, E., Sanders Olesen, L., Henriksen, C. & Ciolan, L. (2014). Good practices in early childhood education: Looking at early educators' perspectives in six European countries. Thessaloniki: Xristodoulidi Publishers (E-Book).

  • Grammatikopoulos, V., Gregoriadis, A. & Zachopoulou, E. (2012). Acknowledging the role of motor domain in creativity in Early Childhood Education. In O. Saracho (Eds), Contemporary Perspectives in Research in Creativity in Early Childhood Education (161 – 178). Charlotte, NC: Information Age Publishing.

  • Grammatikopoulos, V., Gregoriadis, A. & Zachopoulou, E. (2012). ‘Chapter 5. Improving Children's Attitudes and Awareness Toward a Healthy Lifestyle in Early Childhood: A Five-European Country Intervention Program", John A. Sutterby, in (ed.) Early Education in a Global Context (Advances in Early Education And Day Care, Volume 16), Emerald Group Publishing Limited, pp. 109 - 126

  • Zachopoulou E., Liukkonen J., Pickup I. & Tsagaridou N. (2010) (Eds), “Early Steps Physical Education Cirruculum: Theory and Practice for Children under 8”. Champaign, IL: Human Kinetics.

  • Ζαχοπούλου, Ε. & Τρεύλας, Ε. (2007). Η Φυσική Αγωγή στην αρχή του 21ου αιώνα: Προσχολική ηλικία. Θεσ/νίκη: Εκδόσεις Χριστοδουλίδη.

  • Zachopoulou E., Tsagaridou N., Pickup I., Liukkonen J. & Grammatikopoulos, V. (2007) (Eds), “Early Steps: Promoting healthy lifestyle and social interaction through physical education activities during preschool years”. Thessaloniki: Xristodoulidi Publications.


Ερευνητικά & Αναπτυξιακά Προγράμματα
  • Πρόγραμμα: Educators' Self-Evaluation (EduSE): An innovative approach to educator evaluation using the Discrete Choice Modelling

Πηγή Χρηματοδότησης: Ειδικός Λογαριασμός Έρευνας - Πανεπιστήμιο Κρήτης   

Επιστημονικός Υπεύθυνος: Γραμματικόπουλος Βασίλης, Πανεπιστήμιο Κρήτης   

Συμμετοχή ως: Μέλος της κύριας ερευνητικής ομάδας  

Χρονική διάρκεια: 28/2/2014 έως 27/2/2016   

Σύντομη περιγραφή: This project (EduSE-Educators' Self-Evaluation) aspires to provide to the educational community an innovative way for the self-evaluation of early educators. Advanced and innovative statistical methods will be applied in the educational evaluation domain, in order to develop an educator self-evaluation instrument. The Discrete Choice Modelling (DCM) is the selected method for the development of the instrument. This method, which gave to Dan McFadden, who introduced it, a Nobel prize in 2000 in Economic sciences, is widely used in marketing, finance, biostatistics and other scientific areas, while its use in education is still very sparse. With the implementation of the DCM method in early childhood education (ECE), the EduSE project will develop an online self-evaluation instrument to support early educators evaluate their teaching competencies. Researchers with high expertise in the domains of statistics, research methods, evaluation, ECE and physical education will cooperate throughout the project’s lifecycle. When the development of a valid and reliable instrument is completed, the self-evaluation instrument will be disseminated to the national and international educational community.

 

  • Πρόγραμμα: «ΘΑΛΗΣ: Ενίσχυση της Διεπιστημονικής ή και Διιδρυματικής έρευνας και καινοτομίας με δυνατότητα προσέλκυσης ερευνητών υψηλού επιπέδου από το εξωτερικό μέσω της διενέργειας βασικής και εφαρμοσμένης έρευνας αριστείας». Τίτλος Υποέργου : ‘Αξιολόγηση της ποιότητας στην προσχολική αγωγή: Προσαρμογή των κλιμάκων ECERS-R και ECERS-Eστην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα’

Πηγή Χρηματοδότησης : Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο), Εθνικοί πόροι μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος ‘Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση’   

Επιστημονικός Υπεύθυνος : Ζαχοπούλου Ευρυδίκη    

Xρονική διάρκεια: 02/01/2012 έως 30/09/2015  

Ιστοσελίδα: http://earlyquality.teithe.gr       

Σύντομη περιγραφή: Το προτεινόμενο έργο με τίτλο «Αξιολόγηση της ποιότητας στην προσχολική αγωγή: Προσαρμογή των εργαλείων ECERS-Rκαι ECERS-Eστην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα», επιχειρεί να καλύψει ένα μεγάλο κενό που υπάρχει στον χώρο της προσχολικής αγωγής στην Ελλάδα. Αυτό το κενό εστιάζεται σε δύο πεδία: α) στην απουσία αξιολόγησης της ποιότητας της παρεχόμενης προσχολικής αγωγής και β) στην έλλειψη έγκυρων και αξιόπιστων επιστημονικών οργάνων αξιολόγησης που θα καταγράφουν το επίπεδο αυτής της ποιότητας. Ο κεντρικός άξονας του προτεινόμενου έργου θα είναι η διεξαγωγή εφαρμοσμένης έρευνας για την αξιολόγηση της παρεχομένης προσχολικής αγωγής στην Ελλάδα, μέσω της προσαρμογής εργαλείων αξιολόγησης στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα. Η έρευνα αυτή θα δώσει για πρώτη φορά στοιχεία που αφορούν στη ποιότητα της εκπαίδευσης στους παιδικούς σταθμούς και στα νηπιαγωγεία. Τα εμπειρικά δεδομένα θα επισημάνουν τις όποιες ελλείψεις κι αδυναμίες παρατηρούνται στην προσχολική αγωγή σήμερα και ταυτόχρονα θα παράσχουν τη δυνατότητα στοχευμένων και αποτελεσματικών παρεμβάσεων. Για τη διεξαγωγή της έρευνας θα συνεργαστούν επιστήμονες από πέντε (5) Ιδρύματα Ανώτατης Εκπαίδευσης με την υποστήριξη τεσσάρων (4) μετακαλούμενων ερευνητών διεθνούς κύρους από τέσσερα διαφορετικά πανεπιστήμια του εξωτερικού.

 

  • Lifelong Learning Program (LLP), Comenius Multilateral Project (517999-LLP-2011-GR-COMENIUS-CMP). EARLY CHANGE: Promoting the professional development of early childhood educators -LLP-2011-GR-COMENIUS-CMP

Πηγή χρηματοδότησης: Ευρωπαϊκή Ένωση, Πρόγραμμα Δια Βίου Μάθησης
Χρονική διάρκεια: 01/12/2011 έως 31/05/2014
Επιστημονικός Υπεύθυνος: Ζαχοπούλου Ευρυδίκη, Καθηγήτρια, Τμήμα Προσχολικής Αγωγής, ΑΤΕΙ Θεσ/νίκης
Τύπος προγράμματος: Ερευνητικό & Αναπτυξιακό
Ιστοσελίδα: http://earlychange.teithe.gr
Σύντομη περιγραφή: This project has three basic aims: (i) the enhancement of the professional development of early educators, and (ii) the evaluation of the early childhood education environments of these countries. Early educators from the participating countries will acquire skills that enhance their professional identity (certified assessors), and their self-assessment skills. The duration of the project will be 30 months. The innovative character of this proposal is supported by the deliverables of the project. Firstly, the training tools translated in five (5) different languages, can function as an aid for all early educators who want to self-assess their work and their preschool unit (day-care centre or kindergarten classes). Secondly, an interactive e-book containing the empirical data from the evaluation of all 6 early childhood educational systems and a wide range of “good practices” for caregivers and teachers constitute innovative actions towards the improvement of early childhood education across Europe. The partners of this project will be Universities from 6 countries (total number of nine), and organizations (total number of ten), like educational districts and municipalities, from which the participating academic staff will choose the future early educators-assessors.

 

  •  Τίτλος: ‘Transnational Co-operation Project Comenius 2.1 - ‘EARLY STEPS: Promoting healthy lifestyle and social interaction through physical education activities during preschool years'

Πηγή χρηματοδότησης: Ευρωπαϊκή Ένωση, Πρόγραμμα Σωκράτης
Χρονική διάρκεια: 1/10/2004 έως 30/9/2007
Επιστημονικός Υπεύθυνος: Ζαχοπούλου Ευρυδίκη, Καθηγήτρια, Τμήμα Προσχολικής Αγωγής, ΑΤΕΙ Θεσ/νίκης
Τύπος προγράμματος: Ερευνητικό & Αναπτυξιακό
Ιστοσελίδα: http://earlysteps.teithe.gr
Σύντομη περιγραφή: Στο Ευρωπαϊκό Διακρατικό Πρόγραμμα ‘EARLYSTEPS: Προάγοντας τον υγιεινό τρόπος ζωής και την κοινωνική αλληλεπίδραση μέσω δραστηριοτήτων φυσικής αγωγής στην προσχολική ηλικία’ συμμετείχαν συνολικά 14 εκπαιδευτικά ιδρύματα (ευρωπαϊκά  ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα & κέντρα Προσχολικής Εκπαίδευσης) από 5 χώρες (Ελλάδα, Αγγλία, Φιλανδία, Κύπρος και Ιταλία). Ακόμη, συμμετείχε ένας συνολικός αριθμός  500 περίπου παιδιών ηλικίας 4-5 ετών. Η πρώτη φάση του προγράμματος περιλάμβανε τον σχεδιασμό και την συγγραφή ενός καινοτόμου προγράμματος Φυσικής Αγωγής για παιδιά προσχολικής ηλικίας (ESPEC - EarlyStepsPhysicalEducationCurriculum), με δύο κύριες επιδιώξεις: 1) την υιοθέτηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής (24 μαθήματα) και 2) την βελτίωση της κοινωνικής αλληλεπίδρασης των παιδιών (24 μαθήματα). Η δεύτερη φάση του ‘EarlySteps’ περιλάμβανε την οργάνωση Επιμορφωτικών Σεμιναρίων Συνεχιζόμενης Κατάρτισης για εκπαιδευτικούς Προσχολικής Αγωγής, με διαλέξεις και workshops σε ομάδες συζήτησης. Η τρίτη φάση περιλάμβανε την εφαρμογή του ESPEC. Η συνολική διαδικασία αξιολόγησης περιείχε τρία στάδια. Στα πλαίσια του ‘ΕarlySteps’ εκδόθηκε ένα βιβλίο στην αγγλική γλώσσα, που περιέχει όλο το ESPEC.

 

  • Τίτλος: ‘Πρακτική Άσκηση Φοιτητών ΑΤΕΙ Θεσ/νίκης, Γ΄ Φάση’, Υποέργο Νο 4 ‘Πρακτική Άσκηση Φοιτητών Τμήματος Βρεφονηπιοκομίας ΤΕΙ Θεσσαλονίκης’

Πηγή χρηματοδότησης: Επιτροπή Ερευνών ΑΤΕΙΘ
Χρονική διάρκεια: 01/01/2006 έως 30/09/2008
Επιστημονικός Υπεύθυνος: Μεγαλονίδου Χριστίνα, Καθηγήτρια Εφαρμογών, Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας, ΑΤΕΙ Θεσ/νίκης
Συμμετοχή ως: Επόπτρια Πρακτικής Άσκησης
Τύπος προγράμματος: Αναπτυξιακό

  

  •  Τίτλος: ‘ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ: Ενίσχυση Ερευνητικών Ομάδων στα ΤΕΙ (ΕΕΟΤ)’, υποέργο 2.2.3 ‘Παρεμβατικό πρόγραμμα για δημιουργική μάθηση και  απόκτηση   υγιεινών συνηθειών στην προσχολική ηλικία’.

Πηγή χρηματοδότησης: ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ
Χρονική διάρκεια: 15/1/2004 έως 15/7/2005
Επιστημονικός Υπεύθυνος: Λαλούμη - Βιδάλη Ευαγγελία, Καθηγήτρια, Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας, ΑΤΕΙ Θεσ/νίκης
Συμμετοχή ως: Μέλος της κύριας ερευνητικής ομάδας
Τύπος προγράμματος: Ερευνητικό
Περιγραφή: Το έργο αυτό περιλάμβανε τον σχεδιασμό και την εφαρμογή ενός καινοτόμου παρεμβατικού προγράμματος φυσικής αγωγής, με σκοπό να εμπλουτίσουν και να διευρύνουν τα παιδιά προσχολικής ηλικίας τον τρόπο σκέψης τους και τη δημιουργικότητά τους μέσω της κίνησης και του παιχνιδιού. Ο δεύτερος στόχος αυτού του παρεμβατικού προγράμματος ήταν να γνωρίσει στα παιδιά τις υγιεινές συνήθειες.

 

  • Τίτλος: ‘ΚΑΛΛΙΠΑΤΕΙΡΑ: Σχεδίαση και υλοποίηση προγραμμάτων επιμόρφωσης εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής – Ολυμπιακής Παιδείας – Ανάπτυξη/εκπόνηση προγράμματος σπουδών, επιμορφωτικού, εκπαιδευτικού υλικού και Σχεδίου Δράσης Σχολικών Πιλοτικών Προγραμμάτων’

Πηγή χρηματοδότησης: ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ (κωδ. 3014.01)
Χρονική διάρκεια: 10/11/2006 έως 28/2/2007
Επιστημονικός Υπεύθυνος: Θεοδωράκης Ιωάννης, Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Συμμετέχοντες από το Τμήμα: Ζαχοπούλου Ευρυδίκη, Καθηγήτρια
Τύπος προγράμματος: Αναπτυξιακό
Ιστοσελίδα: http://kallipateira.sch.gr
Σύντομη περιγραφή: Το Έργο ‘ΚΑΛΛΙΠΑΤΕΙΡΑ’ αναπτύχθηκε μέσα από το πρίσμα του αθλητισμού και των ολυμπιακών ιδεωδών, δίνει έμφαση στην καλλιέργεια των ιδανικών της ισότητας στη σχολική κοινότητα βάσει μιας εντοπισμένης ανάγκης ενεργητικής συμμετοχής μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών σε προγράμματα που προωθούν τέτοια θέματα και αφορά την εφαρμογή των παρακάτω θεματικών ενοτήτων: 1) Ανθρώπινα δικαιώματα, δικαιώματα του παιδιού, 2) Πολυπολιτισμικότητα, 3) Αντιμετώπιση της ξενοφοβίας και του ρατσισμού, 4) Ισότητα των φύλων στην Εκπαίδευση και την κοινωνία, και  5) Κοινωνικές ανισότητες και κοινωνικός αποκλεισμός.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες μέσα από τη συμμετοχή στο πρόγραμμα «ΚΑΛΛΙΠΑΤΕΙΡΑ» θα μάθουν:
·          Να έχουν λόγο στη δημιουργία μιας κοινωνίας πιο δίκαιης και ανεκτικής.
·          Να μπορούν να λύνουν τα προβλήματα που τους απασχολούν ειρηνικά.
·          Να έχουν περισσότερη αυτοπεποίθηση και να είναι πιο θετικοί.
·          Να βελτιώνουν τις δεξιότητες επικοινωνίας.
·          Να γίνουν θετικά πρότυπα για την κοινωνία για άλλους νέους.
·          Να αποκτούν νέους φίλους.
·          Να διασκεδάζουν.
·          Να κατανοούν ότι στον αθλητισμό και τη ζωή όλοι είμαστε διαφορετικοί, αλλά και όλοι είμαστε ίσοι.

  • Title: National Center for Early Development and Learning

Πηγή χρηματοδότησης: Frank Porter Graham (FPG) Child Development Institute, University of North Carolina at Chapel Hill, USA.
Συμμετοχή ως: Visiting Professor
Χρονική διάρκεια: 03/2003 έως 09/2003
 

  • Title: Evaluation of a Preschool Intervention to Support Children’s Early Development and Learning

Πηγή χρηματοδότησης: Frank Porter Graham (FPG) Child Development Institute, University of North Carolina at Chapel Hill, USA.
Συμμετοχή ως: Visiting Professor
Χρονική διάρκεια: 03/2003 έως 09/2003


ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης - Τμήμα Προσχολικής Αγωγής (2015)Πάνω
 



 
Υλοποίηση: Χατζηϊωάννου Κωνσταντίνος