en el
Σύνδεση Χρήστη
Όνομα Χρήστη

Κωδικός

 Ψάλτη Αναστασία

Βαθμίδα: Καθηγητής
Γνωστικό Αντικείμενο: Ψυχολογία
Email: em
Δευτερεύον Email:
Τηλέφωνα Εργασίας: +30 2310 013488

Προφίλ
1. Διδακτορικό δίπλωμα από το τμήμα Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ. με βαθμό «Άριστα». Τίτλος Διατριβής: «Μαθητές και Μαθήτριες από την πρώην Σοβιετική Ένωση και την Αλβανία στα Ελληνικά Σχολεία: Στάσεις, Ανάγκες, Προσδοκίες». Επιβλέπουσα: Β. Δεληγιάννη-Κουϊμτζή. [2000/03]

2. Μάστερ Παιδαγωγικής (M.Ed.) στη Συμβουλευτική Σχολικής Προσαρμογής και
3. Πιστοποιητικό Ανώτατων Μεταπτυχιακών Σπουδών (C.A.G.S.) στη Σχολική Ψυχολογία από το τμήμα Συμβουλευτικής, Επανένταξης και Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Northeastern της Βοστόνης (Μασαχουσέτη, ΗΠΑ). Βαθμός: 3,67 στα 4. (Αναγνώριση από ΔΙΚΑΤΣΑ) [1992/06]

4. Πτυχίο του τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής & Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ. με βαθμό «Λίαν Καλώς» (8,31 στα 10). Κατεύθυνση στην Ψυχολογία. [1989/09]

Διδασκόμενα Μαθήματα

Μεταπτυχιακά Μαθήματα
Μεταπτυχιακά μαθήματα – αυτοδύναμη διδασκαλία

Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών ‘Διοίκηση και Οργάνωση Εκπαιδευτικών Μονάδων’, Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, Αλεξάνδρειο Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, 2016-2018
Δίδαξα το μάθημα:
• Διαπροσωπικές Δεξιότητες και Επικοινωνία στην Εκπαίδευση: ΕΕ 2016/2017, ΧΕ 2017/2018

Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών ‘Επιστήμες της Αγωγής: Πολιτισμική Ετερότητα και Εκπαίδευση, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, 2016-2018
Δίδαξα το μάθημα σε συνεργασία με την κ. Δέσποινα Σακκά (Καθηγήτρια & Διευθύντρια του ΠΜΣ) το μάθημα «Η Διαχείριση της Ετερότητας σε Πολυπολιτισμικά Εκπαιδευτικά Περιβάλλοντα» το ΧΕ 2016/2017 και ήμουν επόπτρια της Πρακτικής Άσκησης μιας ομάδας φοιτητριών/των το ΧΕ 2017/2018

ΠΑΤΕΣ/ΣΕΛΕΤΕ (σημερινή ΑΣΠΑΙΤΕ) [παράρτημα Θεσσαλονίκης], Τμήμα Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού, 1998-2001
Δίδαξα το μάθημα:
• Στοιχεία Ψυχομετρίας και Επαγγελματικής Αξιολόγησης: Β’ εξ. 1998/99, Β’ εξ. 1999/00, Β’ εξ. 2000/01

Μεταπτυχιακά μαθήματα - εισηγήσεις

Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών ‘Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Οργανισμών’, Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, Αλεξάνδρειο Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης
Πραγματοποίηση δύο εισηγήσεις (12 Διδακτικές Ώρες) σχετικά με τις «Διαπροσωπικές Δεξιότητες και την Επικοινωνία» στα πλαίσια σεμιναριακού μαθήματος: ΕΕ 2016/2017

Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών: ‘Συμβουλευτική στην Ειδική Αγωγή, την Εκπαίδευση και την Υγεία’, Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, 2009-2012
Δίδαξα συγκεκριμένες θεματικές ενότητες στα πλαίσια των ακόλουθων μαθημάτων (με σύμβαση ανάθεσης έργου):
• Πολιτισμική και Πολυπολιτισμική Συμβουλευτική (ΧΕ 2009/2010: 3 θεματικές ενότητες – 15 ώρες, ΧΕ 2011/2012: 1 θεματική ενότητα – 7 ώρες)
• Επαγγελματική Συμβουλευτική (ΧΕ 2010/2011: 1 θεματική ενότητα – 7 ώρες, ΧΕ 2012/2013: 1 θεματική ενότητα – 7 ώρες)

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών Εξελικτικής και Σχολικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, ΕΕ 2011/2012 & ΕΕ 2012/2013
Πραγματοποίησα μία εισήγηση (3 διδακτικές ώρες) με θέμα “Διεπαγγελματική/Διαλεκτική Συμβουλευτική” στους/στις πρωτοετείς φοιτητές/τριες του προγράμματος.

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών Εξελικτικής και Σχολικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, ΧΕ 2006/2007, ΧΕ 2007/2008, ΧΕ 2010/2011, ΧΕ 2016/2017
Δίδαξα σε συνεργασία με την κ. Βασιλική Δεληγιάννη-Κουϊμτζή, Καθηγήτρια το μάθημα “Πολυπολιτισμική Σχολική Ψυχολογία” στους/στις δευτεροετείς φοιτητές/τριες του προγράμματος κατά τα ΧΕ 2006/2007, 2007/2008 και 2010/2011, ενώ πραγματοποίησα μία εισήγηση με θέμα ‘Διαπολιτισμική Σχολική Ψυχολογία’ στα πλαίσια του ίδιου μαθήματος το ΧΕ 2016/2017.

Διατμηματικό-Διαπανεπιστημιακό Πρόγραμμα Σπουδών: ‘Ψυχοπαιδαγωγική της Ένταξης: Ένα Σχολείο για Όλους’, Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Αγωγής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, ΧΕ 2009/2010
Δίδαξα (με σύμβαση ανάθεσης έργου) 3 θεματικές ενότητες (σύνολο 9 διδακτικές ώρες) στα πλαίσια του μαθήματος Β' κατεύθυνσης: Μοντέλα Ενδυνάμωσης οικογενειών από γλωσσικές-πολιτισμικές μειονότητες.

Διατμηματικό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Ειδίκευσης Εκπαιδευτικών/Σχολικών Ψυχολόγων στην «Παιδαγωγική της Ισότητας των Φύλων», Τμήμα Ψυχολογίας και Τμήμα Φιλοσοφίας-Παιδαγωγικής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, 2002-2007
Πραγματοποίησα εισηγήσεις στα πλαίσια των μαθημάτων:
• Μεθοδολογία έρευνας: Ερευνητικό σεμινάριο και εφαρμογές – Θεματική: Μέθοδοι έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες: συλλογή δεδομένων με ερωτηματολόγια (3 διδακτικές ώρες): ακαδημαϊκά έτη 2002/2003 & 2003/2004.
• Νέες θεωρητικές τάσεις και εκπαιδευτικοί προβληματισμοί για την προώθηση της ισότητας των φύλων στην εκπαίδευση – Θεματική: Εθνικές ταυτότητες και ταυτότητες φύλου (3 διδακτικές ώρες): ακαδημαϊκά έτη: 2002/2003, 2003/2004, 2004/2005, 2005/2006, 2006/2007.

Ερευνητικά Ενδιαφέροντα
  • Νέες τεχνολογίες & κοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξη παιδιών 0-6
  • Θέματα διαπολιτισμικής ψυχολογίας
  • σχολική βία και σχολικός εκφοβισμός
  • ψυχική ανθεκτικότητα
  • ζητήματα φύλου

Δημοσιεύσεις
  • Psalti, Α. (2017). Greek In-Service and Preservice Teachers’ Views About Bullying in Early Childhood Settings. Journal of School Violence, 16(4), 386-398, DOI: 10.1080/15388220.2016.1159573

  • Athanasiades, C., Baldry, A.C., Kamariotis, T., Kostouli, M., & Psalti, A. (2016). The “net” of the Internet: Risk Factors for Cyberbullying among Secondary-School Students in Greece. European Journal on Criminal Policy and Research, 22(2), 301-317.

  • Bonaiuto, M., Mao, Y., Roberts, S., Psalti, A., Ariccio, S., Ganucci Cancellieri, U., & Csikszentmihalyi, M. (2016). Optimal Experience and Personal Growth: Flow and the Consolidation of Place Identity. Frontiers in Psychology, 7, 1654.

  • Athanasiades, C., Kamariotis, H., Psalti, A., Baldry, A.C., & Sorrentino, A. (2015). Internet use and cyberbullying among adolescent students in Greece: The “TABBY” project. Hellenic Journal of Psychology, 12, 14-39.

  • Ψάλτη, Α., & Κουϊμτζή, Ε.Μ. (2014). Ετοιμότητα των Παιδαγωγών Προσχολικής Ηλικίας για την Αναγνώριση Παιδιών με Δυσκολίες Μάθησης στην Τάξη: Κατασκευή ενός Ερευνητικού Εργαλείου. Παιδαγωγική Επιθεώρηση, 57, 173-190.

  • Psalti, A. (2012). Bullies, victims, and bully-victims in Greek schools: Research data and implications for practice. Hellenic Journal of Psychology, 9, 132–157.

  • Kouimtzi, E.M. & Psalti, A. (2012) Pre-school educators’ readiness to identify and deal with children at risk for learning disabilities. In S.C. Pantazis and C.K. Zaragas (Eds.), Proceeding of the 3rd International Conference on Preschool Education (pp. 626-641). Ioannina: University of Ioannina.

  • Psalti, A. (2012). Bullies, victims, and bully-victims in Greek schools: Research data and implications for practice. Hellenic Journal of Psychology, 9, 132–157.

  • Αθανασιάδου, Χ., & Ψάλτη, Α. (2011). Γνώσεις και απόψεις των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τον εκφοβισμό στο σχολείο. Hellenic Journal of Psychology, 8, 66-95.

  • Μαύρου, Σ., Μαύρου, Ε., & Ψάλτη, Α. (2008). Παρεμβάσεις σε κρίσιμες καταστάσεις στα πλαίσια του σχολείου. Μια πρώτη απόπειρα διερεύνησης απόψεων και αναγκών Ελλήνων μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών. Επιστημονική Επετηρίδα του τμήματος Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ, τόμος 7ος, 269-292.

  • Ψάλτη, Α. & Κωνσταντίνου, Κ. (2007). Το φαινόμενο του εκφοβισμού στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης: Η επίδραση φύλου και εθνο-πολιτισμικής προέλευσης. Ψυχολογία, 14(4), 329-345.

  • Psalti, A. (2007). Training Greek teachers in cultural awareness: A pilot teacher-training programme. Implications for the practice of school psychology. School Psychology International, 28(2), 148-162.

  • Ψάλτη, Α. (2004). Παιδιά με εκλεκτική αλαλία: Η «σιωπηλή» μειονότητα της σχολικής τάξης. Παιδαγωγική Επιθεώρηση, 37, 86-102.

  • Shamai, S., Ilatov, Z., Psalti, A., & Deliyanni, K. (2002). Acculturation of Soviet immigrant parents in Israel and Greece. International Journal of Sociology of Family, 30(1), 21-49.

  • Γαβριηλίδου, Μ. & Ψάλτη, Α. (1998). Ο ρόλος του σχολικού ψυχολόγου στα Ελληνικά σχολεία: Απόψεις-προβληματισμοί. Ψυχολογία, 5(1), 31-43.

  • Μπουρνούδη, Ε. & Ψάλτη, Α. (1997). Επαγγελματικές επιλογές και προσδοκίες των νέων και της οικογένειάς τους. Η επίδραση του φύλου. Στο: Β. Δεληγιάννη και Σ. Ζιώγου (Επιμ.) Φύλο και Σχολική Πράξη: Συλλογή Εισηγήσεων (σσ. 621-644). Θεσσαλονίκη: Βάνιας.

  • Ψάλτη, Α. & Γαβριηλίδου, Μ. (1995). Συνεργασία γονιών-σχολείου: Πραγματικότητα ή ουτοπία για την Ελλάδα; (α’ μέρος) Σύγχρονη Εκπαίδευση, 85, 71-75 & (β’ μέρος) Σύγχρονη Εκπαίδευση, 86, 57-60.

  • Deliyanni, K., Psalti, A., Sakka, D., & Ziogou, S. (1995). Educated repatriated women from the former USSR and their careers (Μορφωμένες επαναπατρισθείσες γυναίκες από την πρώην Σοβιετική Ένωση και η καριέρα τους). New Era in Education, 76(2), 34-41.

  • Psalti, A. (1995, March). The dawn of school psychology in Greece (Η αυγή της σχολικής ψυχολογίας στην Ελλάδα). NASP Communique, 23(6), 12-13.

  • Arredondo, P., Psalti, A., & Cela, K. (1993). The woman factor in multicultural counseling (Ο παράγοντας γυναίκα στην πολυπολιτισμική συμβουλευτική). Counseling and Human Development, 25(8), 1-8.


Παρουσιάσεις
  • Συζητήτρια στο συμπόσιο με τίτλο «Σχολική Βία: Μια συνολική προσέγγιση και πρόταση για την αντιμετώπιση και πρόληψη του φαινομένου» [Διοργανωτής: Ι. Δημάκος] στο 16ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ψυχολογικής Έρευνας. 10-14 Μαΐου 2017, Θεσσαλονίκη, Ελλάδα.

  • Ανακοίνωση με τίτλο «Μεγαλώνοντας Παιδιά σε έναν Ψηφιακό Κόσμο: Απόψεις Γονιών» [με Κ. Ζαφειρόπουλο και S. Bauman] στο 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Σχολικής Ψυχολογίας, 19-22 Οκτωβρίου 2017, Βόλος, Ελλάδα.

  • Ανακοίνωση με τίτλο «Η πολυπολιτισμική επάρκεια των συμβούλων/συμβουλευτικών ψυχολόγων σε Ελλάδα και Κύπρο: Μια συγκριτική μελέτη» [με Μ. Αργυρίδη, & Κ. Μούτου] στο 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο Συμβουλευτικής Ψυχολογίας. 4-6 Νοεμβρίου 2016, Αθήνα, Ελλάδα.

  • 60. Ανακοίνωση με τίτλο «Η στάση των Ελλήνων εκπαιδευτικών απέναντι στην πολυπολιτισμικότητα: Στάθμιση της Κλίμακας Teacher Multicultural Attitudes Survey (TMAS)» [με Α. Αθανασοπούλου, Γ. Τσίτσα, & Κ. Κουνενού] στο 15ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ψυχολογικής Έρευνας με θέμα «Η Ψυχολογία στην Ελλάδα και τη Μεσόγειο». 27-31 Μαΐου 2015, Λευκωσία, Κύπρος.

  • 61. Ανακοίνωση με τίτλο «Μεγαλώνοντας σε έναν ψηφιακό κόσμο: Η χρήση των νέων τεχνολογιών από παιδιά προσχολικής ηλικίας και η επίδραση στην κοινωνική τους ανάπτυξη – Οι απόψεις των γονιών» [με S. Bauman & Κ. Ζαφειρόπουλο] στο 15ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ψυχολογικής Έρευνας με θέμα «Η Ψυχολογία στην Ελλάδα και τη Μεσόγειο». 27-31 Μαΐου 2015, Λευκωσία, Κύπρος.

  • 62. Ανακοίνωση με τίτλο «Do What You Love to Do: The shaping of optimal identity from optimal experience» [με Y. Mao, M. Bonaiuto, M. Csikszentmihalyi, K. Zafeiropoulos, S. Roberts, Y. Li] στο 14ο Ευρωπαϊκό Συνέδριο Ψυχολογίας [14th European Congress of Psychology] ‘Linking Technology and Psychology: Feeding the Mind, Energy for Life’. 7-10 Ιουλίου 2015, Μιλάνο Ιταλία.

  • Ανακοίνωση με τίτλο «Professional identity in Early Childhood Care and Education in Greece: Perspectives of student teachers» στο 3ο Διεθνές Συμπόσιο «Νέες Τάσεις στην Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών» [3rd International Symposium, New Trends in Teacher Education]. 11-13 Σεπτεμβρίου 2015, Βόλος, Ελλάδα.

  • Ανακοίνωση με τίτλο «Διαχρονική μελέτη των παραγόντων κινδύνου ηλεκτρονικού εκφοβισμού μεταξύ μαθητών/τριών Γυμνασίου» [με Χ. Αθανασιάδου, Χ. Καμαριώτη και Μ. Κωστούλη] στο 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Σχολικής Ψυχολογίας. 19-22 Νοεμβρίου 2015, Αθήνα, Ελλάδα.

  • 57. Ανακοίνωση με τίτλο «Πρώιμη ανίχνευση ειδικών μαθησιακών δυσκολιών: Η ετοιμότητα των παιδαγωγών προσχολικής ηλικίας» [με Ε.Μ. Κουϊμτζή] στο Διεθνές Συνέδριο Προσχολικής Αγωγής του Πανελληνίου Συνδέσμου Βρεφονηπιαγωγών με θέμα «Επενδύοντας στην προσχολική αγωγή σε περίοδο οικονομικής κρίσης». 4-6 Απριλίου 2014, Θεσσαλονίκη, Ελλάδα.

  • 58. Ανακοίνωση με τίτλο «Μελέτη της ενεργούς δράσης και της ψυχικής ανθεκτικότητας των νεαρών ατόμων με εμπειρίες ενδοοικογενειακής βίας: Το πρόγραμμα "UNARS"» [με Σ. Μαύρου, Μ. Παπαθανασίου & Β. Δεληγιάννη-Κουϊμτζή] στο Διεθνές Συνέδριο Προσχολικής Αγωγής του Πανελληνίου Συνδέσμου Βρεφονηπιαγωγών με θέμα «Επενδύοντας στην προσχολική αγωγή σε περίοδο οικονομικής κρίσης». 4-6 Απριλίου 2014, Θεσσαλονίκη, Ελλάδα.

  • 59. Συνδιοργάνωση με Χ. Αθανασιάδου εργαστηρίου με θέμα: «Έφηβοι και Διαδίκτυο: Το Πρόγραμμα Πρόληψης Εκφοβισμού TABBY» στο 5ο Πανελλήνιο Συνέδριο Συμβουλευτικής Ψυχολογίας με θέμα «Συμβουλευτική Ψυχολογία: Σύγχρονες τάσεις, μελλοντικοί προσανατολισμοί». 6-9 Νοεμβρίου 2014, Πάτρα, Ελλάδα.

  • Διοργάνωση Εργαστηρίου με τίτλο 'Εγώ και ο Άλλος – Πρόκληση ή Πρόβλημα;' [μαζί με: Δ. Σακκά & Ε. Θεοδοσιάδου] στο 14ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ψυχολογικής Έρευνας “Η Ψυχολογία σε Κρίση-μους Καιρούς”. 15-19 Μαΐου 2013, Αλεξανδρούπολη, Ελλάδα.

  • Συνδιοργάνωση με Χ. Αθανασιάδου προσκεκλημένου συμποσίου με θέμα: “Αξιολόγηση και πρόληψη του ηλεκτρονικού εκφοβισμού στο ελληνικό σχολικό πλαίσιο” και ανακοίνωση στα πλαίσια του συμποσίου με θέμα 'Η πρόληψη του ηλεκτρονικού εκφοβισμού στο σχολικό πλαίσιο. Το Πρόγραμμα TABBY' [μαζί με Χ. Αθανασιάδου & A.C. Baldry] στο 14ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ψυχολογικής Έρευνας “Η Ψυχολογία σε Κρίση-μους Καιρούς”. 15-19 Μαΐου 2013, Αλεξανδρούπολη, Ελλάδα.

  • Ανακοίνωση με τίτλο “The TABBY method: Results from a school based intervention against cyberbullying in Greece” [με Χ. Αθανασιάδου & Χ. Καμαριώτη] στο Συμπόσιο Εγκληματολογίας της Στοκχόλμης 2013 (Criminology Symposium of Stockholm 2013, The Swedish National Council for Crime Prevention ). 10-12 Ιουνίου 2013, Στοκχόλμη, Σουηδία.

  • Ανακοίνωση με τίτλο “Prevention against cyberbullying: Results from a school-based intervention in Greece” [με Χ. Καμαριώτη & Χ. Αθανασιάδου] στο 13ο Ετήσιο Συνέδριο της Ευρωπαϊκής Εταιρίας Εγκληματολογίας (eurocrim 2013). 4-7 Σεπτεμβρίου 2013, Βουδαπέστη, Ουγγαρία.

  • 54. Ανακοίνωση με τίτλο “The TABBY method: Results from a school based intervention against cyberbullying in Greece” [με Χ. Αθανασιάδου & Χ. Καμαριώτη] στο Συμπόσιο Εγκληματολογίας της Στοκχόλμης 2013 (Criminology Symposium of Stockholm 2013, The Swedish National Council for Crime Prevention ). 10-12 Ιουνίου 2013, Στοκχόλμη, Σουηδία.

  • 55. Ανακοίνωση με τίτλο “Prevention against cyberbullying: Results from a school-based intervention in Greece” [με Χ. Καμαριώτη & Χ. Αθανασιάδου] στο 13ο Ετήσιο Συνέδριο της Ευρωπαϊκής Εταιρίας Εγκληματολογίας (eurocrim 2013). 4-7 Σεπτεμβρίου 2013, Βουδαπέστη, Ουγγαρία.

  • 56. Ανακοίνωση με τίτλο «Η Συμβουλευτική Ψυχολογία στην Προσχολική Αγωγή. Απόψεις Παιδαγωγών για το Ρόλο και τη Χρησιμότητά της» [με Φ. Κεσογλίδου] στη Διημερίδα της Ψυχολογικής Εταιρείας Βορείου Ελλάδος με θέμα «Η Ψυχολογία Σήμερα: Προσανατολισμοί και Εφαρμογές». 7-8 Δεκεμβρίου 2013, Θεσσαλονίκη, Ελλάδα.

  • Ανακοίνωση με τίτλο 'Η ετοιμότητα των παιδαγωγών προσχολικής ηλικίας για την ανίχνευση και την αντιμετώπιση των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών' [με Ε-Μ. Κουϊμτζή] στο 3ο Διεθνές Συνέδριο Προσχολικής Αγωγής. 11-13 Μαΐου 2012, Ιωάννινα, Ελλάδα.

  • Ανακοίνωση με τίτλο 'Η Εξελικτική Διάσταση της Φιλίας στο Σχολικό Πλαίσιο' [με Β. Καλατή & Β. Δεληγιάννη-Κουϊμτζή] στο 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο Εξελικτικής Ψυχολογίας με θέμα “Από τη Σχέση στις Σχέσεις”. 17 – 20 Μαΐου 2012, Θεσσαλονίκη, Ελλάδα.

  • Ανακοίνωση με τίτλο 'Παιδαγωγοί προσχολικής ηλικίας μιλούν για το φαινόμενο του εκφοβισμού & της θυματοποίησης στους χώρους της προσχολικής αγωγής: Ορισμοί & τρόποι αντίδρασης' στο 13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ψυχολογικής Έρευνας με θέμα “Από τις Ατομικές Διαφορές στη Διαφορετικότητα”. 25-29 Μαΐου 2011, Αθήνα, Ελλάδα.

  • Ανακοίνωση με τίτλο 'Pre-school teachers’ readiness for the early identification of preschool children at risk of learning disabilities: The development of a research instrument' [με Ε-Μ. Κουϊμτζή] στο 11ο Ευρωπαϊκό Συνέδριο Ψυχολογικής Αξιολόγησης (ECPA2011) του European Association for Psychological Assessment 31 Αυγούστου – 3 Σεπτεμβρίου 2011, Riga, Latvia.

  • Ανακοίνωση με τίτλο 'Η ανάπτυξη της Πολυπολιτισμικής Ενημερότητας των Παιδαγωγών Προσχολικής Ηλικίας: Μια Πρόταση για τη χρήση της Έρευνας Δράσης' [με Δ. Σακκά] στο 10ο Πανελλήνιο Μετεκπαιδευτικό Συνέδριο Παιδαγωγών Προσχολικής Ηλικίας ΤΕΙ με θέμα «Η αξιολόγηση και η έρευνα δράσης σημαντικά εργαλεία για την ποιότητα και την ανανέωση των παιδαγωγικών πρακτικών». 15 – 17 Ιανουαρίου 2010, Θεσσαλονίκη, Ελλάδα.

  • Ανακοίνωση με τίτλο 'Βία και Επιθετικότητα στο Σχολείο: Η Περίπτωση του Εκφοβισμού' στο Εκπαιδευτικό Σεμινάριο Συμβουλευτικής Ψυχολογίας με θέμα 'Σχολικός Εκφοβισμός – Προγράμματα Πρόληψης και Αντιμετώπισης Δραστών και Θυμάτων'. 23 – 24 Ιανουαρίου 2010, Θεσσαλονίκη, Ελλάδα.

  • Ανακοίνωση με τίτλο 'Απόψεις Ελλήνων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τον Εκφοβισμό στο Σχολείο. Ο Ρόλος της Συμβουλευτικής' [με Χ. Αθανασιάδου] στο 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο Συμβουλευτικής Ψυχολογίας με θέμα «Συμβουλευτική Ψυχολογία: εφαρμογές και προκλήσεις». 6 – 9 Μαΐου 2010, Ρέθυμνο, Κρήτη, Ελλάδα.

  • Οργάνωση προσκεκλημένου συμποσίου με τίτλο 'The study of preschool teachers' views, needs, and expectations: Listening to their voices' και ανακοίνωση στα πλαίσια του συμποσίου με τίτλο 'Bullying in Greek pre-school settings: Pre-service and in-service preschool teachers “talk about” the phenomenon [με Π. Τανούρκα] στο 3ο Διεθνές Συνέδριο της Ψυχολογικής Εταιρείας Βορείου Ελλάδος με θέμα “Children and Youth in Changing Societies”. 2 – 4 Δεκεμβρίου 2010, Θεσσαλονίκη, Ελλάδα.

  • Ανακοίνωση με τίτλο ‘Σχολικός εκφοβισμός: διαφορές μεταξύ μαθητών/ριών, εκπαιδευτικών και γονέων ως προς τον ορισμό της έννοιας και την αναφερόμενη συχνότητα εμφάνισης του φαινομένου [μαζί με: Ε. Νακοπούλου, Γ. Γαλάνη και Β. Δεληγιάννη-Κουϊμτζή] στα πλαίσια του συμποσίου του Κλάδου Σχολικής Ψυχολογίας της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρίας με θέμα: «Το Φαινόμενο του Εκφοβισμού στα Ελληνικά Σχολεία. Διαστάσεις και Προοπτικές» στο 12ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ψυχολογικής Έρευνας.14-17 Μαΐου 2009, Βόλος, Ελλάδα.

  • Συνδιοργάνωση με Ε. Συγκολλίτου συμποσίου του Κλάδου Σχολικής Ψυχολογίας της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρίας με θέμα: «Το Φαινόμενο του Εκφοβισμού στα Ελληνικά Σχολεία. Διαστάσεις και Προοπτικές» στο 12ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ψυχολογικής Έρευνας.14-17 Μαΐου 2009, Βόλος, Ελλάδα.

  • Ανακοίνωση με τίτλο ‘Ο ρόλος του σχολείου και της οικογένειας στις εκπαιδευτικές και επαγγελματικές επιλογές των εφήβων: Πεποιθήσεις εκπαιδευτικών και γονιών για τα φύλα στο σχολικό πλαίσιο’[μαζί με: Ε. Γωνίδα, Β. Δεληγιάννη-Κουϊμτζή & Γ. Κιοσέογλου] στο συνέδριο «Από την Εφηβεία στην Ενήλικη Ζωή: Φύλο, Εκπαίδευση και Επιλογές». 15-18 Μαΐου 2008, Θεσσαλονίκη, Ελλάδα.

  • Ανακοίνωση με τίτλο ‘Bullying in Greek Schools: Does Age Matter?’ στο ΧΧIX ΙSPA Colloquium. Ιούλιος 2007, Tampere, Φινλανδία.

  • Συνδιοργάνωση με Δ. Σακκά συμποσίου με θέμα: «Investigating Adolescence In Greece: Converging Different Methodological Approaches From Different Sources» και ανακοίνωση στα πλαίσια του συμποσίου με θέμα ‘The Assessment of Bullying in Greek Schools: Term Definition & the Use of Scenarios’ στο 9th European Conference on Psychological Assessment (9th ECPA) of the European Association of Psychological Assessment και στο 2nd International Conference on Psychological Assessment (IC2) of the Psychological Society of Northern Greece, 3-6 Μαΐου 2007, Θεσσαλονίκη, Ελλάδα.

  • Ανακοίνωση με τίτλο ‘Ο Εκφοβισμός στα Ελληνικά Σχολεία: Δεδομένα Πανελλήνιας Έρευνας σε Εκπαιδευτικούς’ [μαζί με: Κ. Κωνσταντίνου & Κ. Ζαφειρόπουλο] στο 11ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ψυχολογικής Έρευνας.18-22 Απριλίου 2007, Ρέθυμνο, Κρήτη, Ελλάδα.

  • Ανακοίνωση με τίτλο ‘Εκφοβισμός στο ελληνικό σχολείο: Το προφίλ δράστη-θύματος’ στα πλαίσια του συμποσίου του Κλάδου Σχολικής Ψυχολογίας της ΕΛΨΕ «Θέματα διαφορετικότητας στο σχολικό περιβάλλον: Σύνδεση θεωρίας, έρευνας και παρέμβασης» στο 11ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ψυχολογικής Έρευνας.18-22 Απριλίου 2007, Ρέθυμνο, Κρήτη, Ελλάδα.

  • Συνδιοργάνωση με Δ. Σακκά συμποσίου με θέμα ««Τα αγόρια το παίζουν μάγκες...»: Η άσκηση βίας στο σχολείο ως στοιχείο της ανδρικής ταυτότητας» και ανακοίνωση στα πλαίσια του συμποσίου με θέμα ‘Βία & Επιθετικότητα στο Ελληνικό Σχολείο: Σύνδεση με Φύλο & Εθνική Προέλευση’ [μαζί με: Δ. Σακκά & Κ. Ζαφειρόπουλο] στο 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Συμβουλευτικής Ψυχολογίας με θέμα ‘Η Συμβουλευτική Ψυχολογία στους Άνδρες: Θεωρία, Έρευνα, Παρέμβαση’, 23 – 26 Νοεμβρίου 2006, Αθήνα, Ελλάδα.

  • Εισήγηση με τίτλο «Σχολικός Εκφοβισμός στην Ελληνική Πραγματικότητα – Συνολική Θεώρηση του Ερευνητικού Προγράμματος ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ» [μαζί με: Β. Δεληγιάννη-Κουϊμτζή] στην ημερίδα (με διεθνή συμμετοχή) με θέμα ‘Σχολικός Εκφοβισμός στην Ελληνική Πραγματικότητα.’ 10 Νοεμβρίου 2006, Σίνδος, Ελλάδα.

  • Ανηρτημένη επιστημονική ανακοίνωση (poster) με τίτλο «Exploring Bullying in Greek Schools» [μαζί με: Σ. Κασσάπη & Ε. Λαλούμη-Βιδάλη] στο 26ο Διεθνές Συνέδριο Εφαρμοσμένης Ψυχολογίας (26th International Congress of Applied Psychology), 16-21 Ιουλίου 2006, Αθήνα, Ελλάδα.

  • Ανηρτημένη επιστημονική ανακοίνωση (poster) με τίτλο «The investigation of school violence and bullying in preschool education: A pilot study» [μαζί με: Μ. Παπαθανασίου, Κ. Κωνσταντίνου & Κ. Ζαφειρόπουλο] στο 26ο Διεθνές Συνέδριο Εφαρμοσμένης Ψυχολογίας (26th International Congress of Applied Psychology), 16-21 Ιουλίου 2006, Αθήνα, Ελλάδα.

  • Συνδιοργάνωση με Δ. Σακκά συμποσίου με θέμα «Aiming Towards Change: An Action Research Program on Teachers' Empowerment and Intercultural Awareness» και ανακοίνωση στα πλαίσια του συμποσίου με θέμα ‘Teacher Training in Intercultural Awareness: Aiming Toward Change’ στο 18th International Congress of the International Association for Cross-Cultural Psychology. 11-15 Ιουλίου 2006, Σπέτσες, Ελλάδα.


Βιβλία
  • Ψάλτη, Α., & Σακκά, Δ. (2013). Η ανάπτυξη της Πολυπολιτισμικής Ενημερότητας των Παιδαγωγών Προσχολικής Ηλικίας: Μια Πρόταση για τη χρήση της Έρευνας Δράσης.Στο: Κ. Πετρογιάννης (Επιμ.), Η Αξιολόγηση και η Έρευνα Δράσης: Σημαντικά Εργαλεία για την Ποιότητα και την Ανανέωση των Παιδαγωγικών Πρακτικών. Πρακτικά του 10ου Πανελλήνιου ΜετεκπαιδευτικούΣυνεδρίου Παιδαγωγών Προσχολικής Ηλικίας ΤΕΙ (σ. 73-81). Αθήνα: ΠΑΣΥΒΝ.

  • Ψάλτη, Α., Κασάπη, Σ., & Δεληγιάννη-Κουϊμτζή, Β. (Επιμέλεια) (2012). Σύγχρονα Ψυχοπαιδαγωγικά Ζητήματα: Ο Εκφοβισμός στα Ελληνικά Σχολειά. Ερευνητικά δεδομένα και προτάσεις για παρεμβάσεις. Αθήνα: Δαρδανός.

  • Ψάλτη, Α., & Αθανασιάδου, Χ. (2012). Συμβουλευτική παιδιών/Εφήβων με Μαθησιακές Δυσκολίες. Στο: Μ. Κωνσταντίνου & Μ. Κοσμίδου (Επιμ.), Νευροψυχολογία των Μαθησιακών Διαταραχών (σσ. 271-291). Αθήνα: Εκδόσεις Παρισιανού.

  • Ψάλτη, Α. (2010). Διαπολιτισμική/Πολυπολιτισμική Προσέγγιση στη Συμβουλευτική: Λαμβάνοντας υπόψη τον παράγοντα φύλο. Στο: Β. Δεληγιάννη-Κουϊμτζή, Α. Στογιαννίδου & Χ. Αθανασιάδου (Επιμ.), Συμβουλευτική με την Οπτική του Φύλου στην Εφηβική Ηλικία (157-190). Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.

  • Sygkollitou, E., Psalti, A., & Kapatzia, A. (2010). Cyberbullying among Greek adolescents. In: J.A. Mora-Merchán and T. Jäger (Eds.), Cyberbullying – A Cross-National Comparison (pp. 101-113). Landau, Germany: Verlag Empirische Pädagogik.

  • Kalati, V., Psalti, A. & Deliyianni-Kouimtzi, V. (2010). Greek students’ perceptions of school bullying: the profile of victims and perpetrators. In Kristof K. P. Vanhoutte, Gavin Fairbairn & Melanie Lang (Eds.) Bullying and the Abuse of Power (pp. 91-99). Oxford, UK: Inter-Disciplinary Press.

  • Ψάλτη, Α., Σακκά, Δ., & Δεληγιάννη-Κουϊμτζή, Β. (2007). Ανδρικές και Γυναικείες Ταυτότητες στο Σχολείο: Εκπαιδευτικές Επιλογές και Φύλο. Στο: Β. Δεληγιάννη-Κουϊμτζή & Δ. Σακκά (Επιμ.), Από την εφηβεία στην ενήλικη ζωή: μελέτες για τις ταυτότητες φύλου στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα (σ. 65-88). Αθήνα: Gutenberg.

  • Σακκά, Δ., Δεληγιάννη-Κουϊμτζή, Β., & Ψάλτη, Α. (2007). Το ερευνητικό πρόγραμμα ‘Ταυτότητες Φύλου & Επιλογές Ζωής’: Στόχοι και Μέθοδος. Στο: Β. Δεληγιάννη-Κουϊμτζή & Δ. Σακκά (Επιμ.), Από την εφηβεία στην ενήλικη ζωή: μελέτες για τις ταυτότητες φύλου στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα (σ. 49-64). Αθήνα: Gutenberg.

  • Ψάλτη, Α., Διαμαντίδου, Ν., & Παπαθανασίου, Μ. (2004). Εκπαίδευση εκπαιδευτικών με στόχο την πολιτισμική τους ενημερότητα: Ένας χρόνος μετά. Στο: Δ. Σακκά & Α. Ψάλτη (Επιμ.), Πρακτικά ημερίδας «Πολιτισμική Ποικιλομορφία στο Σχολείο: Ο Ρόλος του Εκπαιδευτικού» (σ. 46-55). Αλεξανδρούπολη (ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ).

  • Δεληγιάννη – Κουϊμτζή, Β., Σακκά, Δ., Στογιαννίδου, Α., & Ψάλτη, Α. (2003). Η επίδραση του φύλου στη διαμόρφωση απόψεων και πεποιθήσεων κατά την εφηβική ηλικία. Στο: Β. Δεληγιάννη – Κουϊμτζή, Σ. Ζιώγου & Λ. Φρόση (Επιμ.), Μελέτη «Φύλο και Εκπαιδευτική Πραγματικότητα στην Ελλάδα: Προωθώντας Παρεμβάσεις για την Ισότητα των Φύλων στο Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα» (σ. 182-197). Αθήνα: ΚΕΘΙ.

  • Shamai, S., Ilatov, Z., Psalti, A., & Deliyanni, K. (2003). Acculturation of Soviet immigrant parents in Israel and Greece. In T. Horowitz, B. Kotik-Friedgut and S. Hoffman (Eds.), From Pacesetters to Dropouts. Post-Soviet Youth in Comparative Perspective (pp.103-133). Lanham, MD: University Press of America.

  • Δεληγιάννη-Κουϊμτζή, Β., Σακκά, Δ., Φρόση, Λ., Ψάλτη, Α., Στογιαννίδου, Α., & Συγκολίτου, Ε. (2002). Ταυτότητες φύλου και επιλογές ζωής: Έρευνα και στρατηγικές παρέμβασης για την ισότητα των φύλων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Στο Α. Βερεβή (Επ. Έκδ.) Το έργο «Έρευνα» 1997-2000 (σσ. 124-128). Αθήνα: Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας, Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.

  • Μπουρνούδη, Ε. & Ψάλτη, Α. (1997). Επαγγελματικές επιλογές και προσδοκίες των νέων και της οικογένειάς τους. Η επίδραση του φύλου. Στο: Β. Δεληγιάννη και Σ. Ζιώγου (Επιμ.) Φύλο και Σχολική Πράξη: Συλλογή Εισηγήσεων (σσ. 621-644). Θεσσαλονίκη: Βάνιας.


Ερευνητικά & Αναπτυξιακά Προγράμματα

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΕΠΙΔΟΤΟΥΜΕΝΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

1. Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα ΔΑΦΝΗ: Το TABBY ταξιδεύει στην Ευρώπη (Δεκέμβριος 2012 – σήμερα)

Είμαι Κύρια Ερευνήτρια στην ελληνική ομάδα έρευνας του ερευνητικού προγράμματος «Το TABBY ταξιδεύει στην Ευρώπη» [TABBY (Threat Assessment of Bullying Behavior of Youngsters) Trip in Europe] (Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα ΔΑΦΝΗΙΙΙ) στο οποίο συμμετέχουν 8 χώρες. Επιστ. Υπεύθυνη για την Ελλάδα: Α. Αθανασιάδου, Επίκουρη Καθηγήτρια τμήματος Ψυχολογίας ΑΠΘ.

2. Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα DAPHNE: "UNderstanding Agency and Resistance Strategies: young people living with DV- UNARS" (Φεβρουάριος 2013- σήμερα)

Είμαι μέλος της ελληνικής ομάδας έρευνας του ερευνητικού προγράμματος: “Κατανοώντας τις Στρατηγικές Διαχείρισης και Ανθεκτικότητας: Νέοι Άνθρωποι με Εμπειρίες Οικογενειακής Βίας” (UNderstanding Agency and Resistance Strategies: young people living with DV) (Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα ΔΑΦΝΗ ΙΙΙ). Co-ordinator: University of Northampton , Επιστ. Υπεύθυνη για την Ελλάδα: Β. Δεληγιάννη-Κουϊμτζή, Καθηγήτρια τμήματος Ψυχολογίας ΑΠΘ. Χρηματοδότηση: European Commission, Daphne Justice Projects

3. Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα ΔΑΦΝΗ: Εκτίμηση του Κινδύνου που διατρέχουν Νεαρά Άτομα για Εκφοβισμό στο Διαδίκτυο (Ιούλιος 2010 – Δεκέμβριος 2012)

Συμμετείχα ως Κύρια Ερευνήτρια στην ελληνική ομάδα έρευνας του ερευνητικού προγράμματος «Εκτίμηση του Κινδύνου που διατρέχουν Νεαρά Άτομα για Εκφοβισμό στο Διαδίκτυο» [TABBY (Threat Assessment of Bullying Behavior of Youngsters) in Internet] (Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα ΔΑΦΝΗ), στο οποίο συμμετείχαν 5 χώρες. Επιστ. Υπεύθυνη για την Ελλάδα: Α. Αθανασιάδου, Επίκουρη Καθηγήτρια τμήματος Ψυχολογίας ΑΠΘ.

4. Πρόγραμμα Ενίσχυσης Έρευνας ΑΤΕΙΘ: Πρώιμη ανίχνευση ειδικών μαθησιακών δυσκολιών: Η ετοιμότητα των παιδαγωγών προσχολικής ηλικίας (Μάιος 2010 – Απρίλιος 2012)

Υπήρξα η Επιστημονική Υπεύθυνη του ερευνητικού έργου “Πρώιμη ανίχνευση ειδικών μαθησιακών δυσκολιών: Η ετοιμότητα των παιδαγωγών προσχολικής ηλικίας”, το οποίο χρηματοδοτήθηκε από το Πρόγραμμα Ενίσχυσης Έρευνας (ΠΕΕ) 2009 του Ειδικού Λογαριασμού του Αλεξάνδρειου ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.

5. ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ: Προωθώντας την ισότητα των φύλων κατά τη μετάβαση από την εκπαίδευση στην αγορά εργασίας: δράσεις συμβουλευτικής και επαγγελματικού προσανατολισμού με την οπτική του φύλου (Νοέμβριος – Δεκέμβριος 2004, Μάρτιος 2005 – Δεκέμβριος 2006, Ιανουάριος 2006 – Δεκέμβριος 2006, Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2008)

Υπήρξα μέλος της ομάδας έρευνας του προγράμματος «Προωθώντας την ισότητα των φύλων κατά τη μετάβαση από την εκπαίδευση στην αγορά εργασίας: δράσεις συμβουλευτικής και επαγγελματικού προσανατολισμού με την οπτική του φύλου» (ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ, Μέτρο 4.1, Ενέργεια 4.1.1., Κατηγορία Πράξεων 4.1.1.β.). Επιστ. Υπεύθυνη: Β. Δεληγιάννη-Κουϊμτζή, Καθηγήτρια τμήματος Ψυχολογίας ΑΠΘ.

6. ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ: ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ - Ταυτότητες φύλου, Εθνικές Ταυτότητες και Σχολική Βία: διερευνώντας τη βία και τη θυματοποίηση στο σχολικό πλαίσιο (Μάιος 2004 – Σεπτέμβριος 2007)

Υπήρξα μέλος της ερευνητικής ομάδας του προγράμματος «Ταυτότητες φύλου, Εθνικές Ταυτότητες και Σχολική Βία: διερευνώντας τη βία και τη θυματοποίηση στο σχολικό πλαίσιο» (ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ - ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ). Επιστ. Υπεύθυνη: Β. Δεληγιάννη-Κουϊμτζή, Καθηγήτρια τμήματος Ψυχολογίας ΑΠΘ

7. ΕΠΕΑΕΚ: Ένταξη Παιδιών Παλιννοστούντων και Αλλοδαπών μέσω της Συστηματικής Εκπαίδευσης των εν ενεργεία Εκπαιδευτικών (Απρίλιος – Αύγουστος 2003 & Σεπτέμβριος 2003 – Φεβρουάριος 2004)

Ήμουν η Συντονίστρια του προγράμματος «Ένταξη Παιδιών Παλιννοστούντων και Αλλοδαπών μέσω της Συστηματικής Εκπαίδευσης των εν ενεργεία Εκπαιδευτικών» (ΕΠΕΑΕΚ). Επιστ. Υπεύθυνη υποέργου: Δ. Σακκά, Επίκουρη Καθηγήτρια Π.Τ.Δ.Ε. Δ.Π.Θ.

8. Εθνικό Κέντρο για τη Μελέτη της Σωματικής Τιμωρίας και Εναλλακτικών Τρόπων Πειθαρχίας), Πανεπιστήμιο Temple, Φιλαδέλφεια, Η.Π.Α. (Ιανουάριος 1999 – Οκτώβριος 2001)

Συμμετείχα (αμισθί) σε «Διεθνή Έρευνα για τη Σωματική Τιμωρία» (Corporal Punishment). Επιστ. Υπεύθυνος: Irwin A. Hyman, Ed.D. Director, National Center for the Study of Corporal Punishment and Alternatives (Εθνικό Κέντρο για τη Μελέτη της Σωματικής Τιμωρίας και Εναλλακτικών Τρόπων Πειθαρχίας), Πανεπιστήμιο Temple, Φιλαδέλφεια, Η.Π.Α.

9. ΕΠΕΑΕΚ: Ταυτότητες φύλου στην εφηβεία και επιλογές ζωής: Έρευνα και στρατηγικές παρέμβασης για την ισότητα των φύλων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (Σεπτέμβριος 1998 – Απρίλιος 2004)

Υπήρξα η Συντονίστρια στο πρόγραμμα «Ταυτότητες φύλου στην εφηβεία και επιλογές ζωής: Έρευνα και στρατηγικές παρέμβασης για την ισότητα των φύλων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση» (ΕΠΕΑΕΚ). Επιστημονικώς Υπεύθυνη: Β. Δεληγιάννη-Κουϊμτζή, Καθηγήτρια τμήματος Ψυχολογίας ΑΠΘ.

10. ΠΕΝΕΔ: Εκπαιδευτικές προσδοκίες και ανάγκες μεταναστών και παλιννοστούντων και η στάση των εκπαιδευτικών (Σεπτέμβριος 1996 – Ιούλιος 1998)

Συμμετείχα ως Νέα Ερευνήτρια στο πρόγραμμα “Εκπαιδευτικές προσδοκίες και ανάγκες μεταναστών και παλιννοστούντων και η στάση των εκπαιδευτικών” (ΠΕΝΕΔ) (Χρηματοδότηση: Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας). Επιστημονικώς Υπεύθυνη: Β. Δεληγιάννη-Κουϊμτζή, Καθηγήτρια τμήματος Ψυχολογίας ΑΠΘ.

11. CEDEFOP: Τοπικά δίκτυα προώθησης νέων που ανήκουν σε υποβαθμισμένες ομάδες στην αγορά εργασίας (Σεπτέμβριος 1995 – Ιούνιος 1996)

Συμμετείχα ως Ερευνήτρια στο πρόγραμμα “Τοπικά δίκτυα προώθησης νέων που ανήκουν σε υποβαθμισμένες ομάδες στην αγορά εργασίας” (Χρηματοδότηση: CEDEFOP και Ευρωπαϊκή Επιτροπή). Επιστημονική Υπεύθυνη: Β. Δεληγιάννη-Κουϊμτζή, Καθηγήτρια τμήματος Ψυχολογίας ΑΠΘ.

12. Επιτροπή των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων: Οι γυναίκες ως πολίτες (Σεπτέμβριος 1995 – Ιανουάριος 1996)

Συμμετείχα ως Ερευνήτρια στο πρόγραμμα «Οι γυναίκες ως πολίτες» (Χρηματοδότηση: Επιτροπή των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, Διεύθυνση ΧΧΙΙ). Επιστημονικώς Υπεύθυνη: Β. Δεληγιάννη – Κουϊμτζή, Καθηγήτρια τμήματος Ψυχολογίας ΑΠΘ.

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ

1. Πρόγραμμα Γενικής Γραμματείας Ισότητας Φύλων, Ιανουάριος-Μάιος 2013

Μέλος της Ομάδας Έργου: Διδασκαλία σε σεμινάρια για την Επιμόρφωση Στελεχών της Γενικής Γραμματείας Ισότητας. Χρηματοδότηση: ΓΓΙΦ και ΕΣΠ

2. Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης ΑΤΕΙΘ, ΕΣΠΑ, 2012 – σήμερα

Ακαδημαϊκή Επόπτρια, υπεύθυνη για την ολοκλήρωση της πρακτικής άσκησης των φοιτών/φοιτητριών του Τμήματος μέσω ΕΣΠΑ με συγχρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση

3. Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, 2012- 2013

Επιμορφώτρια στη Δράση 6: Προγράμματα Ψυχολογικής Υποστήριξης του προγράμματος “Εκπαίδευση Αλλοδαπών και Παλιννοστούντων – Α.Π. 2 Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (MIS 300607)” (ΕΠ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ – MIS 300607/Χρηματοδότηση: ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ ΕΚΤ & ΕΘΝΙΚΟΙ ΠΟΡΟΙ), . Επιστ. Υπεύθυνος: Σ. Παρασκευόπουλος, Καθηγητής Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Συμμετοχή στην ενότητα “Επιμόρφωση Ψυχολόγων στο Πλαίσιο των Καλών Πρακτικών” με την εισήγηση: “ Προγράμματα Επιμόρφωσης σχολικής κοινότητας σε ζητήματα πολιτισμικής επάρκειας”.

4. Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Μάρτιος 2007

Επιμορφώτρια στη Δράση: Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών του προγράμματος «Ένταξη Παιδιών Παλιννοστούντων και Αλλοδαπών στο Σχολείο - Για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση» (ΥΠΕΠΘ/Γ’ ΚΠΣ/ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ/ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ/ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ-ΘΡΑΚΗΣ: ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ). Επιστ. Υπεύθυνη: Α. Κεσίδου, Λέκτορας Τμήματος Φιλοσοφίας-Παιδαγωγικής ΑΠΘ. Διδασκαλία των ενοτήτων: «Πολιτισμικά Διαφορετικοί Μαθητές και Μαθήτριες: στο Ελληνικό Σχολείο: Προβληματισμοί & Προκλήσεις» και «Εκπαίδευση στην Πολιτισμική Ενημερότητα: Μαθαίνοντας και Κατανοώντας τον ‘Άλλο’».

5. Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Μάρτιος 2007

Επιμορφώτρια στο πρόγραμμα «Ένταξη Παιδιών Παλιννοστούντων και Αλλοδαπών στο Σχολείο - Για την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση» (ΥΠΕΠΘ/Γ’ ΚΠΣ/ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ/ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ/ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ-ΘΡΑΚΗΣ: ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ). Διδασκαλία της θεματικής: «Εκπαίδευση στην Πολιτισμική Ενημερότητα: Μαθαίνοντας και Κατανοώντας τον ‘Άλλο’».

6. Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Μάρτιος-Απρίλιος 2005

Επιμορφώτρια στο πρόγραμμα Κατάρτισης Στελεχών του ΥΠΕΠΘ «Ο Συμβουλευτικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός με την οπτική του φύλου» (ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ, Μέτρο 4.1, Ενέργεια 4.1.1., Κατηγορία Πράξεων 4.1.1.β.). Επιστ. Υπεύθυνη: Β. Δεληγιάννη-Κουϊμτζή, Καθηγήτρια τμήματος Ψυχολογίας ΑΠΘ. Διδασκαλία του μαθήματος «1.1.5. Ταυτότητες φύλου και εθνικές ταυτότητες. Γυναίκες που ανήκουν σε ειδικές ομάδες».

7. Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Ιανουάριος-Μάρτιος 2000

Επιμορφώτρια στο πρόγραμμα «Κατάρτιση συμβούλων επαγγελματικού προσανατολισμού με έμφαση την κατάρτιση γυναικών που επιστρέφουν στην αγορά εργασίας». Επιστημονικώς Υπεύθυνη: Β. Δεληγιάννη–Κουϊμτζή, Καθηγήτρια τμήματος Ψυχολογίας Α.Π.Θ. Διδασκαλία της ενότητας «Συμβουλευτική».

8. Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Οκτώβριος 1999 – Ιανουάριος 2000

Επιμορφώτρια στο πρόγραμμα ΕΠΕΑΕΚ «Επιμόρφωση εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο ΣΕΠ και στη συμβουλευτική». Επιστημονικώς Υπεύθυνος: Ν. Τερζής, Καθηγητής τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής Α.Π.Θ. Διδασκαλία της ενότητας «Επαγγελματική Συμβουλευτική».

9. Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Μάρτιος 1999 & Δεκέμβριος 1999

Επιμορφώτρια στο πρόγραμμα ΕΠΕΑΕΚ «Κατάρτιση υπεύθυνων σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού στη συμβουλευτική και τον επαγγελματικό προσανατολισμό σε ειδικό μεταπτυχιακού επιπέδου πρόγραμμα σπουδών». Επιστημονικώς Υπεύθυνη: Α. Κωσταρίδου-Ευκλείδη, Καθηγήτρια τμήματος Ψυχολογίας ΑΠΘ. Διδασκαλία στα πλαίσια των μαθημάτων «Θεωρίες Επαγγελματικής Ανάπτυξης» και «Εισαγωγή στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό».

10. Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Μάρτιος 1999

Επιμορφώτρια στο πρόγραμμα ΕΠΕΑΕΚ «Υποστήριξη συμμετοχής και ανάδειξης σχολικών μονάδων ή δικτύων σχολείων ως φορέων επιμόρφωσης με σχεδιασμό, οργάνωση, εφαρμογή, αξιολόγηση ταχύρρυθμων προαιρετικών επιμορφωτικών προγραμμάτων». Επιστημονικώς Υπεύθυνος: Π. Ξωχέλλης, Καθηγητής τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής Α.Π.Θ. Παρουσίαση σεμιναρίων με θέματα «Το δημιουργικό σχολείο ως αποτρεπτικός παράγοντας της παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών» και «Πολυπολιτισμική Αγωγή».


Άλλες Πληροφορίες

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ

1. Σχολικός Ψυχολόγος – Ελεύθερος Επαγγελματίας, 1994-2004 [Άδεια άσκησης επαγγέλματος Ψυχολόγου, Νομαρχία Θεσσαλονίκης. Αριθμός άδειας: 24/15159/31.3.1999]

Από τον Οκτώβριο του 1994 μέχρι το Νοέμβριο του 2001 και από τον Απρίλιο του 2003 μέχρι το Μάρτιο του 2004 διατηρούσα ατομική επιχείρηση στη Θεσσαλονίκη στην οποία παρείχα υπηρεσίες ψυχολογικής στήριξης και αξιολόγησης σε παιδιά, εφήβους και τους γονείς τους.

2. Σύμβουλος Σχολικός Ψυχολόγος, Διεθνές Σχολείο Pinewood, 1994-1999

Από τον Οκτώβριο του 1994 μέχρι και τον Ιούνιο του 1999 εργάστηκα ως Σύμβουλος Σχολικός Ψυχολόγος στο Διεθνές Σχολείο Pinewood (Νηπιαγωγείο-Λύκειο) στην Πυλαία Θεσσαλονίκης.

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ-ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ

Α. ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ/ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ

Οργανωτικές επιτροπές

  • Μέλος της Οργανωτικής Επιτροπής του 4ου Πανελληνίου Συνεδρίου Συμβουλευτικής Ψυχολογίας με θέμα 'Ο ρόλος της Συμβουλευτικής Ψυχολογίας σε συνθήκες κρίσης'. 1-4 Νοεμβρίου 2012, Θεσσαλονίκη – Συνδιοργάνωση: Ελληνική Ψυχολογική Εταιρεία-Κλάδος Συμβουλευτικής Ψυχολογίας & Τμήμα Ψυχολογίας ΑΠΘ

  • Εκπαιδευτικό Σεμινάριο Συμβουλευτικής Ψυχολογίας με θέμα 'Σχολικός Εκφοβισμός – Προγράμματα Πρόληψης και Αντιμετώπισης Δραστών και Θυμάτων'. 23 & 24 Ιανουαρίου 2010, Σίνδος – Συνδιοργάνωση: Ελληνική Ψυχολογική Εταιρεία-Κλάδος Συμβουλευτικής Ψυχολογίας & Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσ/νίκης

  • Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής της ημερίδας (με διεθνή συμμετοχή) με θέμα ‘Σχολικός Εκφοβισμός στην Ελληνική Πραγματικότητα.’ 10 Νοεμβρίου 2006, Σίνδος.

  • Ημερίδα με θέμα ‘Πολιτισμική Ποικιλομορφία στο Σχολείο: Ο Ρόλος του Εκπαιδευτικού’. 24 Απριλίου 2004, Αλεξανδρούπολη - Συνδιοργάνωση με Δ. Σακκά, Επίκ. Καθηγήτρια ΠΤΔΕ ΔΠΘ.

  • Ημερίδα με θέμα ‘Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών στην Πολιτισμική Ενημερότητα’. 18 Οκτωβρίου 2003, Αλεξανδρούπολη - Συνδιοργάνωση με Δ. Σακκά, Επίκ. Καθηγήτρια ΠΤΔΕ ΔΠΘ.

  • Μέλος της Οργανωτικής Επιτροπής του συνεδρίου με θέμα «Εκπαιδευτικοί, Φύλο και Σχολική Πράξη», Α.Π.Θ. 2–4 Απριλίου 1996, Θεσσαλονίκη.

Επιστημονικές επιτροπές

  • Μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής του 14ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Ψυχολογικής Έρευνας “Η Ψυχολογία σε Κρίση-μους Καιρούς”. 15-19 Μαΐου 2013, Αλεξανδρούπολη.

  • Μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής του 3ου Πανελληνίου Συνεδρίου Εξελικτικής Ψυχολογίας, 17 – 20 Μαΐου 2012, Θεσσαλονίκη.

  • Μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής του 13ου Πανελληνίου Συνεδρίου Ψυχολογικής Έρευνας. 25-29 Μαΐου 2011, Αθήνα.

  • Μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής του 3ου Διεθνούς Συνεδρίου της Ψυχολογικής Εταιρείας Βορείου Ελλάδος. 2 – 4 Δεκεμβρίου 2010, Θεσσαλονίκη.

Β. ΚΡΙΣΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

Έχω υπάρξει μέλος της ομάδας αξιολόγησης και κρίσης των υποβαλλόμενων προς δημοσίευση επιστημονικών εργασιών (referee) στα παρακάτω περιοδικά και συλλογικούς τόμους:

  • Συλλογικός τόμος «Συμβουλευτική Ψυχολογία: Εφαρμογές – Προκλήσεις» με επιλεγμένες εργασίες από το 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο Συμβουλευτικής Ψυχολογίας (Ρέθυμνο, 6-9 Μαΐου 2010)

  • Ελληνική Ψυχιατρική

  • Παιδαγωγική Επιθεώρηση

  • Hellenic Journal of Psychology

  • Επιστημονική Επετηρίδα Τμήματος Ψυχολογίας

  • Diaspora, Indigenous, and Minority Education: International Journal

  • Ψυχολογία

  • Μέντορας

Γ. ΚΡΙΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ

Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος “Εκπαίδευση & Διά Βίου Μάθηση”, Φεβρουάριος 2013

  • Συμμετείχα ως αξιολογήτρια στη διαδικασία αξιολόγησης προτάσεων που υποβλήθηκαν στο πλαίσιο της κατηγορίας πράξεων “Πρόγραμμα Επικαιροποίησης Γνώσεων Αποφοίτων ΑΕΙ”, Οκτώβριος 2012.

Research Foundation Flanders (FW), Μάιος 2011

  • Υπήρξα αξιολογήτρια της ερευνητικής πρότασης του κ. Michel Walrave από το Πανεπιστήμιο του Antwerp στο Βέλγιο που υποβλήθηκε για χρηματοδότηση στο Φλαμανδικό ίδρυμα Έρευνας [Research Foundation Flanders (FWO)], Μάιος 2011.

Δ. ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ

Είμαι μέλος των ακόλουθων επιστημονικών συλλόγων

  • Διεθνής Σύλλογος Σχολικών Ψυχολόγων (ISPA)

  • Ελληνική Ψυχολογική Εταιρεία (ΕΛΨΕ)

  • Ψυχολογική Εταιρεία Βορείου Ελλάδος (ΨΕΒΕ)

Ε. ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ

Είμαι (ή έχω υπάρξει) μέλος των ακόλουθων επιτροπών:

  • Επιτροπή Πρακτικής Άσκησης ΑΤΕΙΘ [Μάιος 2004 – σήμερα]

  • Ακαδημαϊκή Υπεύθυνη του Τμήματος Προσχολικής Αγωγής για το πρόγραμμα Erasmus (με κ. Ε. Ζαχοπούλου, Καθηγήτρια) [Μάρτιος 2013 - σήμερα]

  • Υπεύθυνη για Socrates/ETCS ΑΤΕΙΘ [Μάιος 2004 – σήμερα]

  • Επιτροπή Καταστροφής Παλαιού Υλικού ΑΤΕΙΘ [Ιούλιος 2006 – σήμερα]

  • Αναπληρώτρια Προϊσταμένη Τμήματος Βρεφονηπιοκομίας ΑΤΕΙΘ [Οκτώβριος 2006 – Ιούνιος 2008]

  • Επιτροπή Μετεγγραφών Τμήματος Βρεφονηπιοκομίας ΑΤΕΙΘ [Μάιος 2004 – Μάιος 2009]

  • Επιτροπή Αξιολόγησης Έκτακτου Εκπαιδευτικού Προσωπικού Τμήματος Βρεφονηπιοκομίας ΑΤΕΙΘ [Μάιος 2004 – σήμερα]

  • Ομάδα Εσωτερικής Αξιολόγησης Τμήματος Βρεφονηπιοκομίας ΑΤΕΙΘ [Μάιος 2004 – σήμερα]

ΣΤ. ΕΚΛΕΚΤΟΡΙΚΑ ΣΩΜΑΤΑ/ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ

Μέχρι σήμερα έχω συμμετάσχει σε σημαντικό αριθμό εκλεκτορικών σωμάτων για την εξέλιξη/μονιμοποίηση ΕΠ σε Τμήματα ΤΕΙ (Ηπείρου και Αθηνών), ως Εξωτερικός Αξιολογητής (που προτείνεται από τον υποψήφιο) για τη μονιμοποίηση στη βαθμίδα του Επίκουρου Καθηγητή του κ. Ιωάννη Δημάκου στο ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Πατρών και ως Εξωτερικός Αξιολογητής για την εξέλιξη του κ. Michel Walrave στη βαθμίδα του professor (hoogleraar) στο Τμήμα Επιστημών Επικοινωνίας (Department of Communication Sciences) του Πανεπιστημίου του Antwerp στο Βέλγιο.

ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ – ΑΛΛΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

  • Συνεργασία με ΠΥΞΙΔΑ

  • Εισηγήσεις σε σχολεία

  • Σχολή Γονέων Δημοτικού Σχολείου Παλαιοκάστρου Θεσσαλονίκης: Συντονίστρια – Εισηγήτρια [Μάιος – Ιούνιος 1998]

  • Κέντρο «Ψυχοπαιδαγωγική», Θεσσαλονίκη: Ερευνήτρια [Οκτώβριος 1994 – Δεκέμβριος 1996]

  • Κέντρο Ψυχικής Υγείας Δυτικού Τομέα, Θεσσαλονίκη: Ακροάτρια – Ψυχολόγος [Σεπτέμβριος – Δεκέμβριος 1994]

  • Empowerment Workshops™, Βοστόνη, ΗΠΑ: Βοηθός Έρευνας [Οκτώβριος 1990 – Ιούνιος 1994]

  • Δημόσια Σχολεία του Natick, Μασαχουσέτη, ΗΠΑ: Μεταφράστρια [Απρίλιος 1992 – Ιούνιος 1994]

  • Τμήμα Συμβουλευτικής, Επανένταξης και Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Northeastern της Βοστόνης, ΗΠΑ: Βοηθός Έρευνας της Καθηγήτριας E. Vazquez-Nuttall [Ιανουάριος – Μάρτιος 1993]

  • Δημόσια Σχολεία Brookline, Μασαχουσέτη, ΗΠΑ: Μαθητευόμενη Σχολική Ψυχολόγος [1100 ώρες πρακτικής άσκησης] [Οκτώβριος 1989 – Ιούνιος 1990 & Σεπτέμβριος 1990 – Ιούνιος 1991]


ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης - Τμήμα Προσχολικής Αγωγής (2015)Πάνω
 



 
Υλοποίηση: Χατζηϊωάννου Κωνσταντίνος